El debat sobre la inclusió
‘Los Bridgerton’: ¿Espanya acceptaria un Cid negre o magribí?
L’exitosa sèrie de Netflix és l’exponent més gran avui dia de la tendència a subvertir els codis racials a la pantalla

Fa un any i mig, Netflix va marcar un gol amb ‘Los Bridgerton’, la translació a la petita pantalla de les novel·les romàntiques d’època de Julia Quinn. La sèrie produïda per la factoria de Shonda Rhimes no només va trencar audímetres, sinó també esquemes a l’atrevir-se a introduir personatges negres entre la noblesa de la cort de la reina Charlotte i fins i tot donar estètica afro a la monarca, que interpreta Golda Rosheuvel.
La comunitat índia, en canvi, encara no tenen gaire presència a la ficció espanyola, tot i que sí a l’americana: «Abans eren només taxistes amb turbant, perquè allà n’hi havia molts. Però a ‘Castle’ hi ha un policia informàtic i en una sèrie del Canal Disney+, un nen adoptat. I tots dos són molt intel·ligents. La seva imatge potser està canviant», explica Marta Marzal, presidenta de l’Indian Cultural Centre de Barcelona. L’aristòcrata de ‘Los Bridgerton’, una temporada nascuda per triomfar mundialment, suposa un gran pas més.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid