Sanament
Sanitat
Sant Joan de Déu organitza un festival per fomentar la salut mental
Performance en los Jardinets de Gràcia relacionada con el Festival Viva la Vida. Sant Joan de Déu organiza un festival juvenil para fomentar el bienestar emocional. /
L’Hospital Sant Joan de Déu, centre de referència en el tractament de les patologies infantils i juvenils de salut mental, organitza el pròxim 30 de novembre un festival anomenat Visca la vida per fomentar la salut mental entre els joves.
Ho fa de la mà de la fundació de la companyia d’assegurances Zurich. La festa tindrà lloc al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i constarà de tallers sobre benestar emocional i resiliència, i activitats lúdiques com ara escalada, dj, actuacions musicals i gravació d’un pòdcast. Accentur aprofitarà per fer una xerrada durant la festa, relacionada amb l’ús de la tecnologia, i també s’impartirà un taller sobre "com entendre i afrontar els riscos" de la vida.
"Pretenem sacsejar i ho fem al llarg de programes de prevenció, perquè aquest camí no podem fer-lo sols –va assenyalar Esther Camprodon, adjunta a la direcció mèdica de l’hospital català–. Hem de prioritzar programes de prevenció, iniciar-los ja en la infància i seguir en l’adolescència i més enllà, perquè els períodes de transició són crítics".
Notícies relacionadesSant Joan de Déu col·labora amb 164 centres educatius, la major part de Catalunya però també d’altres comunitats, per implantar programes de prevenció en salut mental.
La trobada festiva tindrà com a fil conductor el concepte del camí de l’heroi i comptarà amb un concert de Sofia Coll i una xerrada de Ruth Jiménez. Es tracta, segons expliquen els organitzadors, de "celebrar, conèixer, créixer i aprendre", dirigit als adolescents, a les seves famílies i a la comunitat educativa i científica.
- LES CINC CLAUS TÀCTIQUES Lamine Yamal munta una botiga de llaminadures a Montjuïc
- Educació farà una "avaluació emocional" dels professors
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- Funció pública. Addicional al 2% Augment del 0,5% en el sou dels funcionaris
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Conferència a Brussel·les ¿Què ha trencat i què pot trencar Junts en la negociació amb el PSOE? Les claus de l’estratègia de Puigdemont
- Xarxa en qüestió El Tribunal Suprem dels EUA avala la llei que forçaria la prohibició de TikTok a partir de diumenge
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Habitatge Els propietaris que abaixin un 5% el lloguer podran estalviar almenys 300 euros en l’IRPF