PSICOLOGIA

Troba una veu pròpia en el teu negoci a través de la psicologia

L'autenticitat és imprescindible a l'hora de crear una marca personal

53953561 l

53953561 l

2
Es llegeix en minuts
Ángel Rull

Com a emprenedors resulta difícil ser capaços de treure la nostra part creativa i mostrar amb orgulls trets de la nostra personalitat que puguem abocar en el negoci. Apareix el temor d’expressar o no generar una bona impressió en el nostre entorn o els potencials clients. No obstant, actualment el concepte de marca personal és el que més repercussió està aconseguint a causa del bon funcionament que té en mà dels emprenedors.

Per poder treballar la marca personal és necessari ser capaços de plasmar els nostres trets i la nostra passió en la feina que fem, dotar-la de vida i autenticitat. Això podem aconseguir-nos si, a través de certes pautes, connectem amb la nostra veu pròpia i la deixem sortir.

La teva veu interior

La marca personal es relaciona amb com impactem en els altres, no només a un nivell social sinó també laboral. És la nostra feina amb la nostra pròpia imatge, cosa que diferencia el que fem de la que farien els altres. I això implica que aquesta imatge s’hauria d’acostar a la realitat del que som i que no sempre és així.

El que ens fa destacar laboralment és el mateix que ens fa destacar en l’àmbit personal i social: la nostra essència. Som totes aquelles fortaleses i habilitats que sabem posar en pràctica i que ens fa únics. I això també implica crear un producte, dotar-lo de vida i saber vendre'l als altres. Per a això és necessària la nostra veu interior.

A través dels següents consells, podem ser capaços de trobar la nostra veu interior per poder plasmar-la en la nostra pròpia marca personal:

1. Maneja la respiració

La nostra respiració és un dels millors reflexos de com ens sentim. Quan hi ha estrès o ansietat s’accelera i ens costa respirar. Si la manegem, també manegem aquests estats d’activació. A través de la respiració diafragmàtica serem capaços d’induir un estat de calma en pocs minuts. Això ens permet connectar amb nosaltres mateixos i enfrontar millor els obstacles.

2. Coneix les teves habilitats

¿Quines fortaleses personals tens? ¿Què se’t dona bé fer? És el que has de potenciar en el teu negoci. El millor és que integris les coses amb les quals et sentis identificat, com amb el producte que vols vendre.

3. Sigues directe

Has de parlar del teu negoci de forma directa i amb passió. Per a això, ja que no sempre surt a la primera, practica davant del mirall, escoltant el to amb què ho dius. És la millor forma que et vagis trobant còmode parlant de la teva feina.

4. Confia

Escriu èxits que hagis aconseguit sobre el teu negoci. Fes-ho de forma cronològica en un paper i després ves memoritzant-ho i buscant quins vols que siguin els següents. T’ajudarà a projectar al teu interior una imatge d’èxit amb tu mateix.

5. Sigues constant

Quan comencem un camí creiem que la motivació es mantindrà sempre alta i que en poc temps haurem arribat a l’objectiu. No obstant, quan veiem que això no és així i ensopeguem, llancem la tovallola, pensant que aquesta ensopegada marca el fracàs. És aquí on hem de ser conscients que cap camí és recte i que equivocar-se o no tenir energia una setmana no implica que mai arribarem a la meta.

Notícies relacionades

El millor de la veu interior és que cada persona té la seva pròpia i pot ser utilitzada en qualsevol tipus de negoci. No obstant, no sempre estem connectats amb l’orgull i l’admiració pròpia, i sovint ens falta la confiança necessària perquè aquesta veu pugui fluir.

Ángel Rull, psicòleg.

Temes:

Psicologia