Rodatge en línia
Una escola ensenya patinatge urbà a l'aire lliure i aprofita els carrils bici
Alumnes de 4 a 60 anys assisteixen per millorar el seu estil a Rodats, una acadèmia i botiga del carrer de Casp

Sobre rodes 8 Classe pràctica de patinatge ’freestyle’ a prop de l’Arc del Triomf, dijous passat. /
El Pablo i la Marta estiren els braços mentre mantenen fermes les cames sobre els seus patins en línia. Formen part d'un grup d'alumnes de l'escola Rodats (també botiga a Casp, 75), que cada dijous es troba al passeig Lluís Companys, al costat de l'Arc de Triomf, per aprendre a patinar o a millorar la seva tècnica. Després dels estiraments, comencen a patinar i a disfrutar d'un esport que està en auge.
«Les classes duren una hora i mitja i tenen lloc al carrer, on ens trobem pedretes, trossets de branca i obstacles que fan que l'experiència sigui més real que si es porta a terme en un lloc tancat i net», assegura Jordi Bonet, professor de la modalitat de patinatge urbà, que té lloc al mateix emplaçament que la de freestyle, una categoria que consisteix a fer figures entre uns cons marcats i engloba velocitat, derrapades i salts.
Antiestrès
«Vaig començar amb estil urbà i em vaig passar a freestyle, i ja hi he passat tres anys. A més de disfrutar molt, les classes m'ajuden a desestressar-me. I he fet un grup d'amics», explica Marta Pujades, alumna d'una categoria que va en ascens. «El freestyle, que fa 10 anys que va arribar a Espanya, és un dels esports més nous amb patins que barreja el patinatge artístic amb el de carrer», destaca Carles Flores, patinador professional i director de Rodats, l'escola de patinatge més antiga que hi ha a Espanya.
Flores, que va començar a patinar des de molt petit, va crear l'escola el 1993 amb una intenció clara: «Llavors hi havia rutes amb patins a Barcelona, però la gent no tenia nivell per fer-les, i per això vaig decidir, amb un parell d'amics, crear una escola per ensenyar aquest esport en la qual tenim alumnes de 4 a més de 60 anys».
La dinàmica és molt senzilla. Els interessats s'apunten a un curs on line (www.rodats.com) i desenvolupen les classes (diàries de dilluns a dijous per uns 30 euros al mes) en diferents punts de la ciutat (Arc de Triomf, el Fòrum i Sants). «Es divideix els alumnes per grups i es fa una formació molt personalitzada. Tenim des de gent que no ha patinat mai fins a campions d'Espanya», detalla Flores, per a qui els carrils bici són molt eficaços: «Quan va néixer Rodats no existien i havíem de patinar per la calçada o per damunt de la vorera. Gràcies als carrils bici, per a ciclistes i patinadors, ens desplacem bé i amb seguretat.
Notícies relacionades
En aquestes dues dècades, el patinatge també ha evolucionat i ja és molt habitual. «Patinar aporta una sensació de llibertat, et permet desconnectar. I ho pots fer en parella i en grup», afirma Flores.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya