Renovació dels seus elements protegits
Santa Coloma protegeix l’‘ambient urbà’ del Mercat Sagarra en el seu nou catàleg de patrimoni
La ciutat adapta el Pla Especial de Protecció del Patrimoni «als nous reptes del segle XXI, en concordança amb els objectius de desenvolupament sostenible»
L’actualització també preveu la incorporació de la perspectiva de gènere en el patrimoni local, reconeixent l’autoria de dones arquitectes
El Mercat Sagarra serà un nou ‘ambient urbà protegit’ del Pla Especial de Protecció del Patrimoni de Santa Coloma de Gramenet, la modificació del qual serà sotmesa a votació provisional en el ple municipal corresponent a aquest mes d’octubre.
La nova proposta incorpora 42 nous béns al catàleg i a l’inventari, que s’afegeixen als 91 existents, cosa que suma un total de 133 béns. El Sagarra, mercat principal de la ciutat, se suma així als tres ‘ambients urbans protegits’ ja existents: el del primer nucli urbà, el del carrer Major i el del passeig de Mossèn Jaume Gordi.
L’esmentada actualització, explica l’Ajuntament en un comunicat, també preveu la incorporació de la perspectiva de gènere en el patrimoni local. Així, el nou instrument passa a reconèixer l’autoria de dones arquitectes i s’inclouen escultures i murals de diferents artistes com Rita Martorell, Marta Solsona, Tamara Djurovic i Irantzu Lekue.
El nou Pla fixa també quinze zones arqueològiques, entre les quals destaquen la Cova de Genís i el Poblat Ibèric Puig Castellar, a més de posar en valor l’obra dels arquitectes Josep Alemany, de la qual es protegeixen 23 edificis (vuit més dels que ja hi havia), i Xavier Valls, de qui s’inclouen sis elements (quatre més).
«Nous reptes del segle XXI»
«La modificació del Pla Especial de Protecció del Patrimoni de Santa Coloma de Gramenet neix de la voluntat d’adaptar el Pla vigent als nous reptes del segle XXI, en concordança amb els objectius de desenvolupament sostenible, l’Agenda Urbana espanyola i l’Agenda Urbana colomenca», assenyala el consistori.
Notícies relacionadesEl ple també sotmetrà a votació la modificació puntual del Pla General Metropolità (PGM) per a la creació de dos nous equipaments a dos dels edificis històrics inclosos en el Pla de Patrimoni i ubicats al barri del Centre: Estudi Nou (c/ Pedró, 14) i Can Pata (c/ Sant Pere, 27). Aquestes finques històriques, assegura el consistori, seran destinades a equipaments municipals: «usos assistencials, administratius o culturals» i «usos culturals o docents», respectivament.
Llegeix totes les notícies de Santa Coloma a EL PERIÓDICO Santa Coloma
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- La reforma de l’administració catalana El Govern planteja incloure currículums, IA i tests psicotècnics en les oposicions
- Agressió sexual Detenen un veí de Garriguella per violar una dona de més de 90 anys
- II Fòrum Empresarial Peralada Lluís Labairu (Transgourmet): «L’hostaleria perd el client de menú que ara menja a l’oficina»
- II Fòrum empresarial Peralada Pere Padrosa: "Les plataformes de transport que promovem a Europa aporten valor a la transició energètica"
- Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes reclamen càmeres de videovigilància a les zones comunes
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
