Fins al 30 de maig
L’artista de Santa Coloma Mihoko Ono, protagonista al centre Can Sisteré
El que Ono planteja és, sense aturar-se, prendre un instant per disfrutar de l’entorn fugisser que ens envolta

El Centre d’Art Contemporani Can Sisteré de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) presenta a partir del 9 d’abril l’exposició Ichi-go ichi-i, de Mihoko Ono. L’artista d’origen japonès resideix a Santa Coloma des del 1987, i manté una vinculació molt estreta en l’àmbit social i cultural de la ciutat.
Pintora i professora d’art des de l’inici de la seva trajectòria, ha exposat tant al seu Tòquio natal com a Catalunya. «A Santa Coloma hem tingut l’oportunitat d’acostar-nos a la tasca creativa de Mihoko en un gran nombre de mostres col·lectives d’artistes locals, en què ha participat des de principis dels anys noranta, i el 2005 amb la seva exposició individual L’enigma dels ibers», expliquen des de l’Ajuntament.
Ichi-go Ichi-e: l’instant que no torna
Ichi-go Ichi-eLa concepció del temps que impera a Occident va lligada a la idea d’etern progrés, hereva de la Il·lustració i el positivisme. «El pensament oriental, en canvi, s’estructura de manera radicalment diferent: el motor del coneixement no és el progrés del món, sinó el moviment interior», expliquen des del consistori.
Les pintures de Mihoko Ono (Tòquio, 1954) segueixen aquest camí: fugen de la superfície entrant a la profunditat del buit. Utilitzant el sumi-e (tinta aigualida), «l’artista impregna el paper del gest físic i espiritual que manté corrent el flux vital».
El que Ono planteja és, sense aturar-se, prendre un instant per disfrutar de l’entorn fugisser. La combinació del negre de la tinta i el blanc del paper implica una síntesi visual que acosta forçosament a l’abstracció, un procés analític que obliga a simplificar la realitat per apreciar els instants més bonics.
Ichi-go ichi-e proposa endinsar-se en la contemplació de les obres, que són intencionadament mostrades sense títol; és en la trobada entre la pintura i l’espectador que s’omple aquest buit amb el sentiment artístic de cadascú.
Fins al 30 de maig
Notícies relacionadesLa mostra estarà oberta fins al 30 de maig en l’horari habitual de Can Sisteré: de dimarts a dissabte de 17 a 21 h, i dissabtes i diumenges d’11 a 13.30 h. «Al Centre d’Art s’apliquen les mesures sanitàries vigents en la lluita contra la Covid-19, control d’aforament i gel hidroalcohòlic, i és obligatori l’ús de la mascareta», recorden des del consistori.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"