Primeres previsions
Quin temps farà per Sant Jordi 2026 a Catalunya? El Meteocat anuncia la seva predicció
Les prediccions auguren un inici de setmana amb precipitacions generalitzades
Moltes persones, sobretot els catalans, esperen amb ànsia l’arribada de Sant Jordi, dijous vinent, 23 d’abril. I, amb això, molts es pregunten si podran gaudir d’una Diada amb un clima favorable a Catalunya.
Tanmateix, encara és aviat per saber amb exactitud la previsió meteorològica per a aquell dia.
Totes les prediccions assenyalen que des d’aquest cap de setmana arribaran algunes precipitacions que podrien estar presents durant tota la setmana següent.
Temps previ a Sant Jordi
Els últims dies d’aquesta setmana s’esperen estables a Catalunya, com aquest dijous, quan després de les boires de primeres hores, el sol és majoritàriament el protagonista i no s’esperen precipitacions en cap punt.
Les temperatures pugen de manera moderada respecte de dimecres, superant els 22 ºC a la major part del territori català i, fins i tot, poden arribar als 25 ºC en punts de les Terres de l'Ebre, a Ponent i al quadrant nord-est.
Per a divendres també es preveu una jornada majoritàriament assolellada. Tot i que la nuvolositat podria augmentar a la tarda, quan no es descarta algun ruixat feble al Pirineu i Prepirineu i una cota de neu al voltant dels 2.600 metres.
El valor dels termòmetres podria continuar augmentant lleugerament. Probablement, les màximes rondaran els 28 ºC a Ponent i superaran els 26 ºC a gran part de l’interior del país.
Clima insegur el cap de setmana
A partir del cap de setmana, el temps es tornarà una mica insegur: durant dissabte i diumenge s’esperen ruixats que podrien venir acompanyats de tempesta al Pirineu i Prepirineu.
Així i tot, l’Aemet anuncia que les temperatures seran notablement més altes del que és normal per a aquesta època, especialment perquè podrien ser més pròpies de principis d’estiu.
Des de dilluns i fins dimecres, de moment, s’intueixen precipitacions generals a Catalunya, però localment aïllades, que podrien ser febles.
Primeres previsions
Per a dijous 23 d’abril encara no hi ha un pronòstic exacte; tanmateix, es preveu una jornada meteorològicament insegura.
Notícies relacionadesS’esperen formacions de núvols gruixuts que podrien descarregar en forma de ruixats o fins i tot tempestes. El més probable és que siguin precipitacions localment aïllades i no deixin un dia completament plujós, però sí algunes estones amb pluja, com es preveu durant els dies previs a Sant Jordi.
D’aquesta manera, les primeres previsions del Meteocat sobre la probabilitat de pluja són d’un 23% a la província de Barcelona, un 28% a la de Girona, un 47% a la de Lleida i un 38% a la de Tarragona.
Terres de l'Ebre previsió meteorològica Temperatures Sant Jordi Barcelona Sol Pluges Estiu Tarragona Lleida Girona Neu Pirineus Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Procés El Tribunal Suprem autoritza els Mossos a destruir tot el material intervingut l’1-O
- Adeu a la brioixeria i les pizzes: 4 claus per entendre els canvis en el menú escolar
- DIA DEL LLIBRE Les millors novel·les històriques per a Sant Jordi: sobre nazis, Juli Cèsar, Pearl Harbour i el papa Luna
- Carles Puyol serà ponent en un congrés sobre "masculinitat, homes confusos, buits i desconnectats del seu propòsit"
- Tràmits Arrenca la regularització de migrants: com sol·licitar-la, oficines i documentació necessària
