Ada Colau obrirà l’acte
Barcelona organitza una gran trobada sobre depressió després de la pandèmia
‘Parlem de depressió’ se celebrarà el dimarts 13 de desembre a les 18.00 hores al Pati Llimona i reunirà especialistes de diferents àrees i testimonis de pacients

L’Ajuntament de Barcelona organitzarà, en col·laboració amb la productora Broadcaster, el primer gran diàleg sobre el trastorn depressiu després de la pandèmia de covid-19. La trobada, amb veus i testimonis de diferents àmbits, se celebrarà dimarts vinent, 13 de desembre, a les 18.00 hores al Centre Cívic Pati Llimona (carrer del Regomir, 3).
La trobada es desenvoluparà sota el lema ‘Parlem de depressió’ i reunirà testimonis en primera persona (és a dir, persones que pateixen o han tingut aquesta malaltia), així com el de diferents organitzacions implicades en la lluita per la salut mental. Tots junts en una taula debatran sobre com es viu la depressió i quins serveis de tractament ofereix una ciutat com Barcelona.
L’alcaldessa Ada Colau obrirà l’acte. Barcelona és el primer municipi que disposa d’un pla de salut mental en l’àmbit estatal. A més, a l’inici de l’acte es projectarà un audiovisual sobre la depressió a la ciutat fet per la productora Broadcaster, que està treballant en un documental més ampli (‘Anhedònia: dins la depressió’).
A la trobada hi acudiran entitats com Salut Mental Catalunya o Obertament Catalunya, representants municipals i de la Generalitat, així com psiquiatres, psicòlegs, infermeres i membres de la Petita i Mitjana Empresa (Pimec).
L’objectiu d’aquest primer gran diàleg de Barcelona sobre la depressió és transformar i consolidar aquesta experiència en un model per aconseguir un abordatge integral i multidisciplinari dels problemes de salut mental.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels