Buscarà aliances estratègiques
L’exconseller Argimon fitxa per la Fundació Pasqual Maragall per investigar l’Alzheimer
És el nou director d’Infraestructures Científiques del centre d’investigació de l’entitat, referent en aquest tipus de demència

L’exconseller de Salut de la Generalitat, Josep Maria Argimon, ha sigut nomenat director d’Infraestructures Científiques del BarcelonaBeta Research Center (BBRC), centre d’investigació de laFundació Pasqual Maragall, ha informat aquest dilluns la fundació en un comunicat.
Argimon ha sigut nomenat per liderar en el BBRC un grup multidisciplinari que portarà a terme estudis d’investigació observacionals i assajos clínics i tindrà la responsabilitat d’aconseguir aliances estratègiques nacionals i internacionals amb altres centres d’investigació.
Entre aquests estudis s’inclou el desenvolupament de la Cohort Alfa, un estudi que té actualment més de 2.700 participants i compta amb l’impuls de la Fundació La Caixa i que es potenciarà amb l’objectiu de posicionar el centre en l’avantguarda de la investigació en prevenció de l’Alzheimer i altres malalties neurodegeneratives.
Argimon ha assegurat que és un «repte apassionant» incorporar-se al centre i formar part del projecte iniciat fa 15 anys, que permetrà treballar per potenciar la investigació que es fa sobre la prevenció de l’Alzheimer.
El director de la Fundació Pasqual Maragall, Arcadi Navarro, ha afirmat que la incorporació d’Argimon situa el BBRC com a «centre d’avantguarda» en la investigació de l’Alzheimer i impulsa la tasca que es fa actualment.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació