La lluita contra la Covid-19
Catalunya confia a tenir suficients vacunes d’AstraZeneca per a les segones dosis
Els treballadors essencials menors de 60 anys comencen aquest dijous a rebre la pauta completa
En altres comunitats, trien posar-se el fàrmac d’Oxford en comptes de Pfizer, com recomana Sanitat
Colas para vacunarse de nuevo con la vacuna de AstraZeneca en el CAP Casernes de Barcelona. /
Catalunya ha començat aquest dijous a vacunar els professionals essencials menors de 60 anys amb les segones dosis que tenien pendents. A aquest col·lectiu se’ls va posar fa uns tres mesos una primera dosi d’AstraZeneca. Però al deixar Espanya d’administrar aquest fàrmac als menors de 60 per risc de trombosi, el Ministeri de Sanitat ha decidit posar-li a aquest col·lectiu una segona dosi de Pfizer (un estudi de l’Institut de Salut Carles III avala posar Pfizer després d’AstraZeneca i també s’està fent en països com França, Dinamarca i Alemanya).
No obstant, Sanitat sí que dona la possibilitat, a aquells que així ho desitgin, de posar-se una segona dosi d’AstraZeneca, tot i que en aquest cas hauran d’entregar un consentiment informat en el mateix centre de vacunació.
Notícies relacionadesEn algunes comunitats, malgrat la recomanació de Sanitat, la majoria prefereix posar-se una segona dosi d’AstraZeneca. «Avui hem començat a vacunar els professionals essencials amb la segona dosi i veurem quina és la preferència de les persones citades, si AstraZeneca o Pfizer», assenyalen fonts de la Conselleria de Salut a aquest diari.
Les mateixes asseguren tenir «un número important encara de vacunes d’AstraZeneca» per destinar a aquest col·lectiu i neguen així que això hagi d’afectar l’estratègia de vacunació. «El ministeri informarà ben aviat de quan estan previstes les noves arribades de la vacuna d’AstraZeneca», afegeixen aquestes fonts.
Vacuna AstraZeneca Vacuna del covid-19 Coronavirus a Espanya Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Apunt Vinícius sí que és un problema
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- AL BERNABÉU Xabi Alonso confirma que no va parlar a soles amb Vinícius
- BÀSQUET | EUROLLIGA Clyburn completa l’obra d’art de Shengelia a Belgrad
- Al coliseum Terrorífica derrota del Girona la nit de Halloween
- El rival del Barça El feliç retorn d’Eder Sarabia
- FUTBOL | actualitat blaugrana El Camp Nou es posa a prova
