OPERACIÓ PIONERA
Primera transferència nerviosa a Espanya a un pacient tetraplègic
Traumatòlegs i neuròlegs de l'Hospital General de Catalunya han empeltat teixit nerviós a les extremitats paralitzades per recuperar la seva mobilitat

zentauroepp35535528 sant cugat del valles 15 09 2016 exteriores del hospital ge200127191707 /
Traumatòlegs i neuròlegs de l’Hospital General de Catalunya (HGC) han dut a terme, per primera vegada a Espanya, una transferència nerviosa en un pacient tetraplègic que pateix una lesió medul·lar completa.
Segons ha informat l’hospital, la intervenció ha sigut practicada pels microcirurgians Joaquim Casañas, actual president de la Societat Espanyola de Cirurgia de la Mà, i Manuel Llusa.
Mobilitat a colzes i canells
En el transcurs de la intervenció, Casañas i el seu equip han extret teixit nerviós de l’extremitat inferior per empeltar-lo posteriorment al nervi espinal del pacient, al coll, amb l’objectiu de donar mobilitat als colzes i canells.
Segons els especialistes, amb aquesta intervenció quirúrgica busquen recuperar la innervació parcial de l’extremitat superior dreta, que el pacient té paralitzada des de fa anys, per obtenir moviments de flexoextensió de colze i funció d’extensió del canell.
Rehabilitació
En aquests moments, el pacient ha reiniciat el procés de rehabilitació per recuperar la funcionalitat de les extremitats paralitzades.
Notícies relacionadesPersonal del servei de Neurologia i de Rehabilitació està fent el seguiment de les lesions neurològiques del pacient i valorarà les millores obtingudes, mentre fa estudis electrofisiològics del pacient per decidir sobre quins músculs i nervis es desenvolupen les seves intervencions.
Casañas és un especialista de referència internacional en nervi perifèric, plexe braquial obstètric i de l’adult i cirurgia de la mà i treballa habitualment amb tècniques quirúrgiques noves per resoldre lesions de nervi perifèric, plexe braquial i tetraplegia.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant