SALUT
Un 36% dels espanyols creu que els antibiòtics curen el refredat
El Ministeri de Sanitat llança una campanya per conscienciar sobre l'ús prudent d'aquests medicaments

undefined426850 sociedad salud capsulas de amoxicilina y clamoxil 500mg que191111170627 /
Un 36% dels espanyols creu erròniament que els antibiòtics curen el refredatantibiòtics i un 5% reconeix ques’automedica amb aquest tipus de fàrmacs, el mal ús dels quals contribueix al desenvolupament de bacteris resistents.
Així ho ha remarcat aquest dilluns el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que ha anunciat la posada en marxa de la campanya ‘Els antibiòtics NO valen per a tot’, per conscienciar sobre la importància de l’ús prudent d’aquests medicaments, emmarcada dins del Pla Nacional davant la Resistència als Antibiòtics (PRAN).
En aquest sentit, Sanitat ha alertat que cada any 3.000 persones moren a Espanya com a conseqüència d’infeccions hospitalàries causades per bacteris resistents, una xifra que a Europa ascendeix a 33.000 de morts.
Espanya se situa entre els països europeus que més antibiòtics consumeixen,països europeus tot i que en els últims anys s’ha registrat una baixada del 7,2% en antibiòtics per a la salut humana (2015-2018) i una disminució del 52,3% en les vendes totals d’antibiòtics veterinaris (2014-2018).
Campanya
El percentatge d’espanyols que pensa que els antibiòtics curen el refredat ha baixat des del 45% (2016) al 36% (2018), una de les baixades més grans registrades a la Unió Europea (UE) i també han descendit del 47 al 42% els espanyols que confirmen haver pres antibiòtics en els últims 12 mesos.
La campanya ‘Els antibiòtics NO valen per a tot’, impulsada perl’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), es difondrà fins al 24 de novembre amb un anunci de televisió que s’emetrà en cadenes nacionals i autonòmiques i ha comptat amb un pressupost total de 590.000 euros.
En el marc del Dia Europeu per a l’Ús Prudent dels Antibiòtics (18 de novembre) i la Setmana Mundial de Conscienciació sobre l’Ús dels Antibiòtics (18-24 novembre), el PRAN ha organitzat també la I Carrera Popular Universitària ‘¡Corre sense resistències!’ juntament amb les universitats d’Alcalá de Henares (Madrid), Almeria, Bilbao, Múrcia i Sevilla.
Donació i trasplantaments
Notícies relacionadesD’altra banda, el ministeri ha firmat un conveni, que es va rubricar per primera vegada el 2005 i s’ha renovat puntualment, amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS) per impulsar activitats de cooperació en matèria de donacions i trasplantaments.
L’acord, que estarà vigent fins al 31 d’octubre del 2020, inclou una contribució econòmica de 320.000 euros, que anirà destinada al desenvolupament de projectes i iniciatives que l’OMS consultarà amb l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT).
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."