Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

Les noves freqüències de FGC al Vallès suavitzen les aglomeracions matinals

  • Les altes freqüències permeten als viatgers «anar amb més tranquil·litat» i no haver d’estar pendents dels horaris

  • Amb aquests augments també ha arribat la supressió dels trens semidirectes, fet que allarga alguns trajectes

Les noves freqüències de FGC al Vallès suavitzen les aglomeracions matinals

ACN / Jordi Pujolar

2
Es llegeix en minuts
ACN

L’estrena de les noves freqüències de pas dels trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l’anomenat ‘Metro del Vallès’ és tot un èxit per als usuaris.

Aquest dilluns és el primer dia 100% laborable des de la posada en marxa del nou servei divendres, en ple pont de la Puríssima.

Els viatgers anaven aquest matí a la feina i la universitat amb la «tranquil·litat» que cada cinc minuts els passa un tren en hora punta.

Més espai per als viatgers

A més d’una millor gestió dels horaris personals, l’augment del nombre de combois suposa també un espai més gran per als viatgers.

«Abans anàvem com sardines i avui estem asseguts», comenta el Noa, un jove que es desplaça de Sabadell a Barcelona per anar a la universitat.

El sentir majoritari dels viatgers a primera hora del matí, quan la freqüència de pas és més gran, era de «comoditat».

Més tranquil·litat

El mateix Noa admet que aquest dilluns ha anat a l’estació de Sabadell «sense mirar l’horari». En els últims dies havia sentit que hi hauria trens amb freqüència i la primera experiència ha sigut satisfactòria.

Tampoc ha estat pendent del rellotge el Sergio, que també es desplaça amb Ferrocarrils per anar a treballar.

«Avui és el primer dia i està molt bé. Vas més tranquil sabent que cada cinc minuts hi ha un tren i no és necessari estar pendent de sortir deu minuts abans», explica

En aquest sentit, els usuaris no pateixen ara per si perden un tren. És el cas del Josep, que no ha pogut accedir directe a l’andana perquè havia de renovar el seu abonament.

Trajectes lleugerament més llargs

Tanmateix, la demora no l’ha notat gràcies a les noves freqüències. «Sabent que passen més trens puc arribar a temps a la universitat igualment».

«Aplaudeixo que millorin el servei», afegeix aquesta nova usuària. Qui també valora les millores amb entusiasme és l’Aina, una viatgera que fa el trajecte Sabadell-Barcelona per anar a treballar: «Tots els canvis perquè hi hagi més trens sempre són positius».

Notícies relacionades

Tanmateix, l’Aina posa un contrapunt. A l’augment de freqüències s’ha afegit la supressió dels trens semidirectes, cosa que provoca que els usuaris que s’endinsen més a Barcelona hagin de fer ara totes les parades i, per tant, el trajecte se’ls allargui una mica més que abans.

Des de FGC explicaven divendres, el dia de l’estrena, que aquest increment de temps era ‘només’ d’entre tres i quatre minuts per als usuaris que realitzessin el trajecte de principi a final.