Medi ambient
Un centenar d’al·legacions contra el projecte de la piscina de surf artificial a Sabadell
L’entitat ecologista Adenc considera que la infraestructura no és coherent amb el context d’emergència climàtica actual

L’entitat ecologista Adenc ha anunciat que s’ha presentat un plec amb un centenar d’al·legacions al projecte SurfCity, que preveu la construcció d’una piscina d’onades artificials per practicar surf a l’entorn del riu Ripoll, a Sabadell (Vallès Occidental).
Concretament s’efectuen en el plec de clàusules administratives particulars que ha de regir l’adjudicació directa de la concessió de domini públic per a l’ús privatiu de la finca on es preveu la construcció, i que és de propietat municipal. Les entitats ecologistes assenyalen que la infraestructura no és coherent amb el context d’emergència climàtica actual.
A més, critiquen que el projecte no s’ha presentat al Protocol Rodal de Sabadell com a taula de participació ciutadana i d’informació dels espais natural de Sabadell acordat amb l’Ajuntament des del Pla General Municipal d’Ordenació de Sabadell de 1993.
El projecte
L’Ajuntament de Sabadell té la previsió de desenvolupar la infraestructura a l’anella esportiva de Sant Oleguer perquè el 2024 integri una piscina d’onades artificials per poder practicar surf. El projecte contempla una inversió de 14 milions d’euros, generant 65 llocs de treball directes.
La piscina tindrà 140 metres de llarg i 35 d’amplada i generarà onades de dos metres. L’equipament s’ubicarà en un terreny de 30.000 metres quadrats i integrarà una segona piscina de bany, un gimnàs, un ‘skatepark’ i tres zones de restauració. Utilitzarà circuits tancats d’aigua per proveir les piscines, i els promotors s’han compromès a implementar sistemes d’estalvi energètic.
Notícies relacionadesPer tot això, diverses entitats ciutadanes s’han oposat al projecte. Entre les quals hi figuren Adenc, Ecologistes de Catalunya i el Moviment Veïnal del Sud, amb el suport d’Amics del Riu Ripoll, el col·lectiu PIES, Massa Crítica-SBD i les associacions de veïns dels barris del riu Ripoll. L’Adenc destaca, a més, que compta amb el suport de l’ONG Surfrider, que està en contra de l’ús de piscines com la prevista a Sabadell per a la pràctica del surf pel seu gran impacte ambiental.
Llegeix totes les notícies de Sabadell a EL PERIÓDICO Sabadell
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern