Exposició
El Museu del Gas de Sabadell submergeix el públic infantil en la nanociència
La mostra pretén visualitzar els reptes aconseguits per la nanociència i la nanotecnologia
El Museu del Gas de Sabadell ha inaugurat l'exposició 'Benvinguts a la nanodimensió!', una mostra per al públic infantil que pretén visualitzar els reptes aconseguits per la nanociència i la nanotecnologia.
Es tracta d'una exposició organitzada conjuntament amb l'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i l'Institut de Nanociència d'Aragó (INA), en col·laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), que cerca ensenyar "les possibilitats" d'aquests camps, ha dit el representant de l'INA, Guillermo Orduña.
Orduña ha enumerat els avantatges en àmbits com la medicina, la mecànica i l'energia, amb estalvis de consum, de la rebaixa de la contaminació, tot i que el director de l'ICN2, Pablo Ordejón, ha advertit que el seu ús també comporta "residus" i per això ha justificat el muntatge de l'exposició: perquè es divulgui tota la informació.
'Benvinguts a la nanodimensió!' estarà instal·lada en la capital del Vallès Occidental fins al 19 de novembre i s'espera una bona afluència aquests primers dies, ja que la ciutat està celebrant la seva festa major.
L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, ha destacat la tasca de difusió de la ciència que fa el Museu del Gas i permet a la ciutat "projectar-se" en el mapa català; un treball, ha afegit, que complementa el que fan altres museus de la població.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»