Vivenda
Rubí actua en 371 vivendes de grans forquilles per confirmar si estan desocupades
L’acció s’emmarca en el Programa d’Inspecció de Vivendes Buides, que busca identificar immobles desocupats per posar-los a disposició ciutadana

El Servei de Vivenda de l’Ajuntament de Rubí (Vallès Occidental) ja ha engegat el Programa d’Inspecció de Vivendes Buides, que té per objectiu identificar immobles de grans forquilles que es trobin completament desocupades i intervenir-hi per posar-los a disposició de la ciutadania.
Actualment s’han realitzat «alguna mena d’actuació vinculada al programa» en 371 casos dels 500 que es van incloure en la tasca de comprovació prèvia com a objecte d’inspecció. Fins al moment s’han completat 212 inspeccions, corresponents a 194 vivendes.
La regidora del Servei de Vivenda, Ànnia Garcia Moreno, ha presentat el programa aquest dimecres i n’ha destacat els objectius: «Aquest treball ens permet detectar les males praxis dels grans propietaris i alhora incentivar que aquestes vivendes buides incorporin al parc de vivenda pública de Rubí»
La comprovació prèvia
Abans d’iniciar la inspecció, el Servei de Vivenda va realitzar una tasca de comprovació sobre un total de 3.662 vivendes amb indicis d’atur. Com a resultat, es van descartar 3.183 immobles perquè no reunien els requisits establerts en el programa d’inspecció vigent. La principal causa és que eren vivendes de particulars o petits propietaris.
Una vegada descartades totes aquestes vivendes, va quedar una llista de 500 que podien ser objecte d’inspecció: 479 que formaven part dels 3.662 comprovats en aquell moment i 21 més que ja s’havien detectat en anys anteriors i que es van localitzar per primera vegada durant el procés o que formaven part del registre de vivendes buides i ocupades sense títol habilitant de l’Agència de la Vivenda de Catalunya, d’entre altres.
Llegeix totes les notícies de Rubí a EL PERIÓDICO Rubí
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Administració pública Els Mossos investiguen la mort d’un bomber en l’incendi d’un hotel a Santa Susanna
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi
- Criança El pediatre Carlos González explica la teoria de l'àvia: "És normal que alguns pares sentin gelosia o frustració..."