Seguretat viària

Veïns del Vallès reclamen al Ministeri de Transports més seguretat a l’AP-7 i la B-30

L’associació femVallès considera que moderar la velocitat o regular els avançaments de camions reduirien la mortalitat i les retencions

Veïns del Vallès reclamen al Ministeri de Transports més seguretat a l’AP-7 i la B-30

ACN

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’accident mortal que va tenir lloc el 24 de gener a l’AP-7 i que es va cobrar tres víctimes mortals i tres ferits a l’altura de Barberà del Vallès és l’últim episodi tràgic a les autopistes del Vallès. Arran d’aquest succés, l’associació femVallès ha demanat per carta al Ministeri de Transports «un pla de millores en seguretat i funcionalitat de manear urgent» als carrils d’accés de les autopistes C-58 i C-17, així com l’AP-7 i la B-30, vies pròximes a Rubí, Sabadell i Terrassa (Vallès Occidental). 

L’entitat posa l’èmfasi en la necessitat de moderar la velocitat i implementar una regulació en l’avançament de camions en els pocs quilòmetres on es concentren els accidents i retencions periòdiques. De fet, «el sector vallesà de l’AP-7 és el tram amb més densitat de trànsit de vehicles», segons apunta aquesta associació.

Notícies relacionades

«Aquestes actuacions, sense necessitat de grans partides ni llargs terminis d’obra, permeten una reducció important de les cues i retencions a part d’un guany en seguretat», assegura femVallès. I remarca: «Hem de retrocedir 25 anys per trobar l’últim pla sistemàtic de millores a l’AP-7 i la B-30, justament liderat pel reusenc Albert Vilalta, en el càrrec de secretari d’infraestructures de l’Estat.

Més notícies de Rubí, Sabadell i Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO