A PARTIR DEL 19 D'OCTUBRE
Els casals infantils diaris tornen a Rubí després de la suspensió de l'activitat per la crisi sanitària
El nou funcionament consistirà en grups de màxim deu nens que funcionaran com a «grups estables» i comptarà amb entrades i sortides esglaonades
Aquest servei, explica l'ajuntament, s'ofereix a nens i nenes de 3 a 12 anys amb l'objectiu de «recolzar i estimular el desenvolupament de cada nen»

zentauroepp54928311 colegio covid200916135634 /
La crisi sanitària de la Covid-19 va forçar els casals de Rubí a suspendre l’activitat durant l’estat d’alarma, de la mateixa manera que es van deixar d’oferir classes presencials. Amb l’inici del nou curs, el consistori de la ciutat, ha anunciat el recurs educatiu d’aquests casals a partir del pròxim 19 d’octubre a l’Institut Escola Teresa Altet.
Aquest servei, explica l’ajuntament, s’ofereix als nens i nenes de 3 a 12 anys amb l’objectiu de «recolzar i estimular el desenvolupament de cada infant i ajudar en la socialització i adquisició dels aprenentatges bàsics».
El nou funcionament consistirà en grups de màxim deu nens que funcionaran com a «grups estables». Així, a diferència d’anys anteriors, l’horari d’atenció del servei serà de 17 a 19 h, amb entrades i sortides esglaonades. Els nens que participin als casals i siguin alumnes de l’Institut Escola Teresa Altet seran recollits pels responsables del casal diari a les 16.30 h, explica el govern local.
Places limitades i una relació amb les famílies telemàtica
Les inscripcions també varien el seu format i ara són «per blocs». Cada nen es pot inscriure només en una de tres opcions: dilluns, dimecres i divendres, amb un cost de 30 euros al mes; dimarts i dijous, amb un cost de 20 euros al mes; o un dia a la setmana a escollir, amb un cost de 10 euros al mes.
D’altra banda, les relacions amb les famílies, fins ara presencials al mateix casal, passaran a ser periòdiques i telemàtiques.
Notícies relacionadesLes places per a aquest recurs són limitades i, segons ha explicat l’Ajuntament de Rubí, s’atorguen per ordre d’arribada de la sol·licitud d’inscripció, que es poden formalitzar a través de la Seu Electrònica des de dijous passat. Les famílies que tinguin dificultats per presentar la sol·licitud telemàtica la poden realitzar mitjançant cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.
Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Carrera espacial SpaceX llança amb èxit a l’espai el megacoet amb què Musk somia portar la humanitat a Mart