per al curs 2020-2021
Rubí i la Generalitat posen a disposició d'Educació edificis públics per al pròxim curs escolar
L'alcaldessa Ana María Martínez Martínez s'ha reunit amb el conseller Josep Bargalló per tractar l'adaptació de les escoles a la realitat educativa després de la Covid-19

image-2
L’alcaldessa socialista de Rubí (Barcelona), Ana María Martínez Martínez, s’ha reunit amb el conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló Valls, per tractar l’adaptació de les escoles de la localitat vallesana a la realitat educativa després de l’emergència sanitària de la Covid-19.
Els representants de les dues administracions han començat a planificar l’inici del curs 2020-2021 a Rubí per garantir que l’alumnat pugui tornar a les aules el setembre amb les màximes garanties de seguretat possibles.
Durant la trobada, s’han analitzat les dues variables que marcaran la tornada de les classes: la necessitat de mantenir la distància interpersonal als centres educatius i la voluntat de garantir que tots els alumnes puguin, si fa falta, seguir el curs de manera telemàtica.
Per aquesta raó, les dues administracions s’han compromès a compartir els edificis dels quals són titulars per assegurar que tot alumnat pugui accedir a tant a les classes com a les activitats extraescolars. Així, el consistori ha posat a disposició del Departament d’Educació els edificis municipals que puguin ser útils a les escoles i des de la conselleria s’ha fet el mateix amb els edificis dels instituts de secundària.
Bargalló ha traslladat a l’alcaldessa el pla de digitalització de la conselleria que preveu que el 100% de l’alumnat tingui accés a internet i a tauletes. Per minimitzar la fractura digital que podien patir algunes llars, l’Ajuntament de Rubí ha adquirit 130 connexions a internet i 59 tauletes per garantir que tots els nens i joves de la ciutat disposin de les eines necessàries per seguir el curs escolar des de casa.
Notícies relacionadesAquests dies, l’alcaldessa i el regidor d’educació, Víctor García Correas, visiten els centres educatius de la ciutat que, amb l’entrada de Rubí a la segona fase de la desescalada, han pogut tornar a rebre alumnes de manera voluntària. A través d’aquestes trobades, els dos edils intercanvien impressions amb els equips directius de cada centre sobre l’adaptació als nous requeriments sanitaris.
Més notícies de Rubí
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»