en el transport públic

RubíBus intensifica la neteja i desinfecció de la seva flota de vehicles davant de l'augment d'usuaris

Durant la fase 2 es permet utilitzar la totalitat dels seients, però es manté la limitació de dues persones per metre quadrat en el cas dels passatgers que viatgen drets

image-2

image-2

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Des que es va declarar l’estat d’alarma a causa de la Covid-19, la flota de vehicles RubíBus de la localitat de Rubí (Barcelona) fa diàriament unes tasques especials de neteja i desinfecció de la seva flota de vehicles. Aquestes mesures s’han mantingut al llarg de tot l’episodi i actualment s’estan incrementant per fer front a l’augment de demanda que s’està produint fruit de l’evolució del procés de desescalada. Dimarts passat 9 de juny, el servei va registrar 2.216 usuaris (un 30% del que era habitual abans de la declaració de l’estat d’alarma), una de les xifres més altes dels últims tres mesos.

La neteja diària dels vehicles del servei de transport públic urbà es fa amb productes detergents desinfectants i clorats de gran capacitat netejadora i poder desinfectant, que són utilitzats habitualment en l’àmbit sanitari i hospitalari. De fet, la formulació dels productes confereix una gran estabilitat al contingut d’hipoclorit, que unit a la seva alta concentració, els fa especialment adequat per a aquest tipus de neteja i desinfecció.

 Es tracta de productes amb efectes bactericides, fungicides, esporicida i virucides, que compleixen les normes, UNE-EN 13697, UNE-EN 13704 y UNE-EN 14476, entre d’altres. Paral·lelament, la informació mediambiental està certificada amb núm. 932294 ISO 9.001 i núm. 653.269 ISO 14.001. Aquests productes eliminen la brutícia i els focus de gèrmens, no deixen residus i no produeixen olors o emanacions molestes per als viatgers.

Reforç en punts concrets

Tot i que el pla de neteja es fa diàriament a tota la flota, RubíBus ha reforçat la neteja i desinfecció dels punts més susceptibles de contacte directe tant per part de les persones usuàries del servei com dels conductors i conductores dels vehicles, tals com vidres, barres, agafadors, seients, volants i pupitres. 

Addicionalment, tots els autobusos reben, també diàriament, un tractament especial interior d’ozonització de 20 minuts de durada, homologats i adequats per a la destrucció diària de virus, bacteris, fongs i microorganismes.

«La recuperació de la confiança dels usuaris i usuàries de RubíBus és essencial per tornar a situar el transport públic com un dels eixos principals de la mobilitat sostenible de la nostra ciutat», ha explicat el regidor del Servei de Mobilitat i Accessibilitat, Rafael Güeto Ortiz. En aquest sentit, s’està treballant per recuperar progressivament la normalitat en el servei, fent actuacions específiques de neteja i desinfecció i promovent l’adopció de mesures d’autoprotecció entre els viatgers. 

Així, RubíBus ha instal·lat senyalització específica als autobusos per recordar als usuaris les mesures d’autoprotecció davant del coronavirus que cal tenir en compte, tals com l’obligatorietat de l’ús de mascareta quan s’utilitzi el transport públic o la necessitat de mantenir una distància de seguretat.

Notícies relacionades

Coincidint amb el pas de Rubí a la fase 1, el passat 25 de maig, el servei va recuperar els horaris i freqüències de pas habituals abans de l’estat d’alarma, tot i que amb una ocupació màxima del 50%. Des de dilluns passat 8 de juny, quan la ciutat va entrar en la fase 2, ja es poden utilitzar la totalitat dels seients. Es manté, no obstant, la limitació de dues persones per metre quadrat en el cas dels passatgers que viatgen dempeus.

Més notícies de Rubí