La rebel·lió als presidis s’estén per Espanya

Seguint l’estela de les protestes i bloquejos a Catalunya, als penals d’Aranjuez (Madrid), Archidona (Màlaga) i Albocàsser (Castelló) es van registrar tancaments, protestes i bloquejos, encara que van ser vuit els presidis en els quals hi va haver, almenys, intent de rebel·lió: als tres citats cal sumar-hi els de Picassent (València), Múrcia, Soto del Real (Madrid), Fontcalent (Alacant) i Morón de la Frontera (Sevilla).
Les protestes dels funcionaris catalans són unànimes. Però ¿són diferents les condicions laborals dels treballadors de les presons catalanes i els de la resta d’Espanya? Aquests treballadors no demanen més diners. El que sol·liciten és més seguretat. I en això coincideixen els treballadors de totes les comunitats. Perquè, tot i que l’Administració catalana, igual que la basca, té traspassades aquestes competències, en cap d’aquests casos els funcionaris de presons són considerats agents de l’autoritat.
Les presons espanyoles van batre el 2023 el rècord d’agressions a funcionaris, amb un total de 508. Això suposa un increment del 12% respecte al 2022, que també havia batut el rècord que prèviament havia trencat el 2021. Un increment que no cessa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes
- El senzill truc per evitar que el teu gos pateixi un cop de calor
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán