On Catalunya
LA PLATJA EN PANDÈMIA
Baixen un 45% les assistències de socorrisme a les platges de Mataró aquest estiu
zentauroepp49585116 onbarcelona190903181928 /
El servei de salvament i socorrisme de les platges de Mataró ha registrat un 45% menys d’atencions respecte a l’any passat al passar de les 501 de 2019 a les 275 durant tota la temporada de bany del 2020, que inclou del 15 de juny al 13 de setembre.
Segons dades de l’Ajuntament, han disminuït totes les tipologies de serveis, des dels ocasionats per traumatismes –123 davant 133– a picades de medusa –114 a 288– i assistències greus –de cinc a onze.
A més, els informadors contractats pel consistori a les platges per garantir que es complissin les mesures de prevenció de la Covid-19 han fet 129.000 controls d’accés i han atès 4.700 incidències.
Cau l’ús del bany assistit
Notícies relacionadesD’altra banda, l’ús del bany assistit s’ha reduït un 80%, un fenomen que l’Ajuntament atribueix a les restriccions per la pandèmia i al fet que aquest any la Creu Roja no ha pogut oferir aquest servei davant la impossibilitat de mantenir la distància de seguretat, ja que l’ús d’aquestes cadires requeria ajuda de cuidadors o familiars.
Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Clàssics infal·libles Nostàlgia gastronòmicaa Barcelona
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Medi ambient El Govern fitxa l’assessoria del port de Rotterdam per al Prat
- RESTAURACIÓ Les terrasses de la plaça del Sol podran obrir fins a la una
- Smart City Congress L’ús compartit de bicicletes genera 305 milions anuals
