On Catalunya
comissió telemàtica
El Govern i l'ACA elaboren un pla de desconfinament de les platges catalanes
Està pendent de l'aprovació del comitè tècnic del Pla de Protecció Civil
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha presidit aquest divendres la comissió telemàtica convocada per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) en la qual han elaborat un pla de desconfinament de les platges després del coronavirus, que haurà d’aprovar el comitè tècnic del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat).
Calvet ha insistit que aquest estiu «ha de ser el més productiu possible malgrat l’afectació per la Covid-19», perquè la ciutadania pugui disfrutar de les platges i espais de bany amb la màxima normalitat possible i poder ajudar al turisme i als sectors associats.
Notícies relacionadesEl conseller ha detallat que el protocol de mesures preventives per a la gestió de 234 platges amb 253 punts de control ha de vetllar per «la qualitat, seguretat i salubritat de les aigües com en els últims anys», vetllant per la qualitat. Han proposat restringir el bany a la platja del Fòrum de Sant Adrià de Besòs (Barcelona) i la del Rec, del Molí de l’Escala (Girona) perquè són d’una «categoria insuficient», a més de 30 desembocadures d’aigua dolça de 20 municipis catalans.
També han plantejat restringir el bany entre 24 i 72 hores de les platges durant episodis de pluja o en situacions d’incidència puntuals, informar diàriament de l’estat de les aigües a ‘PlatgesCAT’ i fer el seguiment diari de les infraestructures de sanejament del litoral per al seu correcte funcionament.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
