On Catalunya
sóc a Londres
Un museu envoltat de gent rica
El Museu del Disseny s'ha mudat a l'exclusiu barri de Kensington, amb veïns multimilionaris tipus Beckham. Els seus impulsors el volen convertir en la "Tate Modern del disseny"
Quan l'any 1989 va obrir les portes el Museu del Disseny de Londres, ho va fer en un vell magatzem de fruita als molls del Tàmesi. La zona estava en plena renovació després de dècades d'abandonament. Sir Terence Conran, l'home que va canviar l'estil mobiliari dels britànics, volia revolucionar el disseny i l'arquitectura. L'aventura va ser un èxit. En poc temps es va convertir en referència internacional.
Fa unes setmanes que el museu ha canviat de seu. Dels barris portuaris del Shad Thames ha saltat als carrers arbrats de l'elegant barri de Kensington, molt necessitat de nova saba cultural. Des de la reixa de l'entrada del que havia sigut l'Institut de la Commonwealth, es veu el magnífic sostre parabòlic de coure. La coberta és gairebé l'únic que queda de l'edifici construït als anys setanta, que estava tancat des del 2002. Tot i trobar-se protegit pel seu interès arquitectònic, va estar a punt de ser demolit. Salvat per les autoritats locals, la seva reforma ha sigut un treball colossal que ha costat més de 100 milions d'euros.
A la cara sud, l'estructura de vidre del museu recull la llum i la verdor de Holland Park, un bellíssim parc que podria perdre la pau que hi predomina. El lloc és un dels més privilegiats de Londres. A l'altra banda hi ha les mansions senyorials ocupades per ambaixades i multimilionaris com els Beckham.
TRES PLANTES
Notícies relacionadesL'interior del museu, de fusta i formigó, és sobri i diàfan, amb un enorme 'hall' on et sents una mica perdut. Una gran escala central recorre les tres plantes d'un recinte de 10.000 metres quadrats, una superfície que triplica l'anterior. Hi ha una col·lecció permanent -'Dissenyador Fabricant Usuari'- amb 400 peces de 25 països triades a través d'internet pel públic. Molts són objectes que han format part de la teva vida, com el 'walkman' de Sony o la Vespa Clubman.
El museu també té auditori, biblioteca, un centre d'estudis, diversos tallers, un laboratori d'experimentació, a més de botigues, cafeteria i restaurant. D'espai no en falta, però requerirà temps que les activitats cobrin vida. L'aspiració dels seus impulsors és convertir-lo en la «Tate Modern del disseny». Han fet comptes i esperen rebre més de mig milió de visitants a l'any.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig