On Catalunya
Agafa pa i suca
La invasió del bistec tàrtar, per Òscar Broc
L’allau de carn crua adobada amenaça de sepultar-nos. McDonalds l’acabarà incloent fins i tot al Happy Meal dels teus nebots. ¿Sobreviurà a aquesta febre?

A l’últim programa de ‘Joc de cartes’, el periodista gastronòmic Josep Sucarrats ens va alertar de l’epidèmia de bistecs tàrtar que pateix Barcelona des de ja fa uns anys. Com sempre, Sucarrats va encertar i em va fer pensar en l’allau colossal de carn crua adobada que amenaça de sepultar-nos, si és que no ho ha fet ja.
M’encantaria saber què impulsa les tendències gastronòmiques; ¿quina misteriosa força s’encarrega de consagrar certs plats o ingredients i convertir-los en moda? A Barcelona, aquestes onades es donen amb bastanta freqüència: algunes s’han mantingut en el temps, com el tàrtar de tonyina amb alvocat, d’altres s’han anat apagant, no tinc prou dits per comptar-les, però el cas del bistec tàrtar ha superat qualsevol expectativa. D’un temps ençà, la recepta s’ha colat a pràcticament tots els restaurants de la ciutat. No ens n’adonarem i McDonalds l’acabarà incloent fins i tot al Happy Meal dels teus nebots.
Un disseny perfecte
Notícies relacionadesS’agraeix que un veterà es converteixi en tendència. La qualitat mai passa de moda, com deia l’eslògan de Levi’s. Tinc clar que, si s’executa bé, el bistec tàrtar és un disseny perfecte. Sempre he pensat que és un invent a prova de modes; no obstant, detecto que ja comença a tenir ‘haters’ per culpa de la seva molesta omnipresència.
Pel que fa a mi, continuaré disfrutant del bistec tàrtar del Bardeni o del Mont Bar, per esmentar alguns dels meus favorits. De tota manera, en ple abús de la fórmula, la pregunta pesa cada vegada més. ¿Sobreviurà a aquesta febre el bistec tàrtar o, com bé deia la cançó, se’ns trencarà l’amor de tant utilitzar-lo? Sento ser pessimista, però em temo que ens acostem perillosament a la segona opció.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"