On Catalunya
LA BARCELOTECA
'Pasaje entre las cañas': el decorat més enllà de les rondes
Flamaradas ubica aquest cançoner entre camps de carxofes, avions que aterren i canyars al costat del Llobregat

abel
La Zona de Baixes Emissions que a partir del gener restringirà el trànsit als vehicles més contaminants queda delimitada per la ronda Litoral i la de Dalt. Però, ¿què hi ha més enllà d’aquest cinturó viari? Aquest paisatge mixt, que ja no és urbà i tot just comença a ser rural, que ja no és gris, però encara no és verd, és el decorat que va escollir el cantautor Daniel Magallón, àlies Flamaradas, per ubicar aquest cançoner.
Els seus protagonistes són canyars al costat del Llobregat, camps de carxofes, avions que aterren, rotondes esquerdades, gavines que volen cap a Martorell, fàbriques deteriorades, horts conreats per veïns que es resisteixen a entregar el seu terreny a l’enèsim polígon i, evidentment, el rugit infinit de l’autovia. Una sòbria tela dels marges de Barcelona.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Apunt Una vergonya absoluta
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura