On Catalunya
FER ARRELS
El pollancre del Molí Vell, a Bellpuig
L'arbre és herència d'un antic canal que proveïa un molí farinaire

ficha-ob-populus-nigra-bellbuig
El pollancre del Molí Vell de Bellpuig, una espècie característica d’ambients de ribera i poc habitual a les terres seques de l’Urgell, és una herència de temps passats en què l’aigua del riu Corb baixava amb força i proveïa un canal que alimentava un molí farinaire ara abandonat. L’activitat va desaparèixer amb la industrialització, però l’arbre es manté avui molt vital gràcies a les aportacions hídriques del subsol.
El “xop gran”, com és conegut a Bellpuig, ha arribat a unes dimensions esplèndides (29 metres d’altura i 4,68 de perímetre de tronc) sense ser excessivament vell. Per arribar a l’exemplar és necessari sortir de Bellpuig en direcció sud (carretera LP-2015) i, just abans d’arribar al convent de Sant Bartomeu, prendre un carril a mà esquerra i avançar 350 metres. Al seu costat hi ha un parc molt agradable amb altres arbres ressenyables.
Populus nigra
NOM EN CATALÀ: pollancre, xopNOM EN ESPANYOL: chopo, álamo negro ORIGEN: Europa (tret de zones fredes), nord de l’Àfrica ANTIGUITAT: Desconeguda. Possiblement, cap al 1850 LLOC: Bellpuig (Urgell). Al costat del convent renaixentista de Sant Bartomeu
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE
- CONTEXT Sánchez en el seu laberint
- Tempesta judicial i política El PP defensa no buscar una moció de censura amb Junts
- Tempesta judicial i política Sánchez ha de "prendre mesures"