L'estrella que no volia deixar rastre

fcasals36331514 mas periodico placa freddie mercury161118123617
Una placa blava a la façana d'una modesta vivenda al suburbi londinenc de Feltham, a prop de l'aeroport de Heathrow, indica que allà hi va viure Freddie Mercury. Ho va fer molt breument, quan va arribar amb la seva família a Anglaterra procedent de Zanzíbar. Alguns veïns de llavors encara recorden el sorollós adolescent, que a les nits d'estiu practicava amb la guitarra al jardí, o a la seva habitació amb la finestra oberta.
La placa, inaugurada el setembre passat per la seva germana, Kashima Cooke, i el guitarrista Brian May, és un dels pocs records existents que rendeixen homenatge al cantant, malgrat la seva immensa popularitat. Els fans de Mercury no tenen una tomba on anar de pelegrinatge, a encendre esplemes, posar flors o muntar un sarau. El cantant va demanar expressament en el seu testament que el seu cos fos incinerat i va deixar encarregat a Mary Austin que fos ella, exclusivament, la que disposés de les cendres en secret. La seva amiga de l'ànima ha complert al peu de la lletra aquesta promesa, que no devia ser gens ben rebuda per la família de Freddie.
Notícies relacionadesFa uns anys va aparèixer un equívoc monòlit al cementiri de Kensal Green, a l'oest de Londres, on estava inscrit el verdader nom de l'artista, Farrokh Bulsara. Pocs dies després, Mary el va desmuntar i va negar en rotund que les cendres de Freddie hi estiguessin enterrades. També ha jurat que mai revelarà on es troben.
Potser la millor manera de buscar el rastre de l'estrella és mirar al cel. Des del mes de setembre passat hi ha un asteroide, el 17473, que porta el seu nom. D'acord amb la Unió d'Astronomia Internacional, 'Freddiemercury' és una de les roques més fosques del sistema solar. Va ser descoberta per un astrònom belga el 1991 i està situada a l'altre costat de Mart, a molts milers de quilòmetres. Això de l'asteroide va ser la manera de celebrar el que hauria sigut el 70è aniversari del cantant.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols