Pressió a la UE contra els aranzels al Cupra Tavascan

CUPRA Tavascan

CUPRA Tavascan / CUPRA

1
Es llegeix en minuts

El president, Salvador Illa, va exhibir ahir el seu suport a l’empresa Seat i Cupra amb la visita a la planta del Grup Volkswagen a Hefei, a la província xinesa d’Anhui, i va pressionar la Comissió Europea perquè deixi sense efecte els aranzels que afecten la comercialització del primer SUV 100% elèctric, el Cupra Tavascan, dissenyat a Martorell i fabricat a les instal·lacions d’aquesta regió.

Els aranzels formen part d’una mesura anunciada per Brussel·les el juny del 2024 que imposa càrregues addicionals als vehicles elèctrics produïts a la Xina argumentant que les subvencions estatals xineses distorsionen el mercat europeu.

Notícies relacionades

El CEO de la companyia, Markus Haupt, va agrair el suport d’Illa i va revelar que la negociació amb Europa és "a la recta final". El directiu espera que la situació es resolgui "al més aviat possible" i que el cotxe acabi quedant exempt del 20,7% addicional que ha fixat la UE, després de comptar ja amb una càrrega del 10% quan es va començar a produir el vehicle. L’empresa va anunciar aquesta setmana que els seus beneficis es van reduir en un 90% en el primer semestre del 2025.

El president va dir que està col·laborant amb el Govern en les gestions per revertir la situació i que és "prudent, però optimista", sobre el desenllaç. Illa va assegurar que es necessita un marc "estable" per poder planificar i que hi ha casos en els quals s’ha d’atendre la "singularitat", perquè el Cupra Tavascan està dissenyat a Europa, tot i que es fabriqui a la Xina.

Temes:

Govern