Blindatge policial per frenar els ultres
L’ampli dispositiu de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Torre Pacheco davant la convocatòria ultra va frustrar qualsevol intent de protesta violenta. Els accessos a la localitat van quedar sota control.
	Nueva noche de disturbios en la lovalidad de Torre Pacheco /
El poble de 41.000 habitants (i un 30% de població migrant, amb fins a 90 nacionalitats diferents, va explicar el seu alcalde) és escenari des de divendres passat de disturbis que han anat pujant de to fins a propiciar autèntiques batalles campals entre dos grups: ultres i estrangers, molts d’ells nascuts a Espanya, tot i que amb ascendents marroquins. Mentrestant, la gran majoria dels veïns del poble, amb el seu alcalde al capdavant, demanaven ahir calma i que els deixessin en pau. A la convocatòria d’ahir van acudir molts residents a la zona que no pertanyen a grups ultres, però que consideren que hi ha un problema d’inseguretat al poble i que coincideixen, molts d’ells, en les seves idees conservadores, tot i que no en exercir la violència.
Una de les persones que es va desplaçar al municipi va ser Carmen López, portaveu nacional, de Front Obrer, que va negar tenir "vinculació amb grups extremistes". "El pla és defensar la gent de Torre Pacheco, donar veu als veïns que estan farts d’aquesta situació", va remarcar López, que va destacar que "no hi ha efectius policials i s’han d’organitzar els veïns per defensar els seus portals". Al seu judici, "és culpa del Govern que no es restableixi l’ordre", perquè "al poble hi arriba immigració descontrolada i gent que crea guetos i zones degradades". "És necessari un canvi del model migratori", va etzibar.
Notícies relacionadesBanderes d’Espanya i crits de "Pedro Sánchez, fill de puta" van ser una constant a l’inici de la concentració, just darrere de l’Ajuntament. Molts policies, molts periodistes i escassa població migrant. Veïns del poble i degoteig de radicals arribats de fora. Alguns testimonis van assegurar que es van produir agressions a treballadors de RTVE mentre informaven de la situació. A una periodista de l’espai Malas lenguas, conduït per Jesús Cintora, li van tirar aigua, a més d’intimidar-la amb insults i crits.
Adrián, que a les xarxes es fa cridar RescueYou, va prendre la paraula per exigir "carrers on les vostres mares i àvies caminin segures", la qual cosa "no és ultradreta". També es va sentir (i va ser celebrat) l’himne d’Espanya amb lletra de Pemán, aquesta de Viva España, alzad la frente, hijos del pueblo español, que vuelve a resurgir. Himne del franquisme.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
