El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
El president planteja crear una empresa mixta, de la Generalitat i l’Executiu central, per efectuar les inversions a la zona zero

El cap del Consell, Carlos Mazón, i el vicepresident per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, van presentar ahir el full de ruta de la Generalitat per a la recuperació de les zones afectades i establir les bases d’un territori menys vulnerable a episodis com la devastadora dana del 29 d’octubre passat.
Les xifres són aquestes: 29.000 milions d’euros necessaris per executar les 339 mesures previstes per reconstruir la zona zero i evitar una altra catàstrofe. D’aquests, 14.500 milions correspondrien a la Generalitat; 12.600 milions, a l’Estat (el 43% del total), i la resta dependria del sector privat. Hi ha un decalatge important entre 17.800 milions en què l’IVIE (Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques) va xifrar l’impacte de destrucció i els 29.000 ara necessaris. 12.000 milions extra. Aquestes són les magnituds que deixa el pla en què ha estat embrancat el militar retirat des del novembre. Un pla, batejat com a Pla Endavant, amb 12 mesures estratègiques per reconstruir i 339 mesures per aconseguir un País Valencià "més preparat" davant nous episodis. De les 339 mesures, 266 són competència de la Generalitat, 21 de l’Estat, 11 dels ajuntaments i vuit del sector privat. 33 de les mesures són compartides. Mazón va demanar una empresa pública mixta per executar les inversions públiques necessàries.
El pla es divideix en quatre blocs: infraestructures hidràuliques; prevenció –Mazón va reclamar un "test d’estrès hidrològic i hidràulic per a cada conca", així com disposar "dels sistemes d’alerta primerenca dels quals disposa l’Ebre però no el Xúquer"–; protecció, que inclou protocols per a edificis, i gestió d’emergències, amb canvis en la normativa a tots els nivells i exigències als ajuntaments.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»