El Govern convoca 50 beques per reforçar la hisenda catalana
L’objectiu és acabar ocupant 200 nous treballadors perquè l’any que ve estigui preparada per recaptar l’IRPF

Una màquina de l’ATC. | EUROPA PRESS
Mentre Govern i ERC s’han donat dues setmanes més per tancar la proposta sobre el finançament singular que s’ha d’aprovar en la comissió bilateral amb l’Estat convocada per al 14 de juliol, la Conselleria d’Economia va fent passos per muscular l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) amb la vista posada en què l’any que ve estigui preparada per recaptar l’IRPF. Dins del pla per reforçar-la amb la incorporació de 200 nous treballadors, ha convocat 50 beques per incentivar a presentar-se les oposicions, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. L’objectiu és triple: fomentar la igualtat d’oportunitats dels que vulguin optar, incentivar la concurrència al procés de selecció i donar un reconeixement al nivell formatiu dels aspirants.
Es tracta d’una ajuda per a la formació que equival al salari mínim interprofessional –1.184 euros mensuals– per a aquells que apostin per intentar accedir al cos tributari i que podran rebre durant vuit mesos en el cas de les oposicions per a gestors tributaris i durant un any en les oposicions que siguin per a inspectors i tècnics tributaris.
De les 50 beques, 20 seran per a aspirants al cos d’inspectors tributaris, 15 per al de tècnics i 15 més per al de gestors. A més, dues de les subvencions seran reservades per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. Just aquesta setmana, Funció Pública va publicar les bases per posar a disposició 120 beques per a opositors en diferents departaments.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Immigració El Govern aprova el repartiment de menors migrants entre comunitats autònomes
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris