Distinció de la Generalitat
Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León

La concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León ha indignat Junts al considerar injustificat distingir l’actriu catalana perquè en diverses ocasions s’ha mostrat contrària a les polítiques d’immersió lingüística.
Ha sigut Josep Rius, vicepresident del partit, regidor a l’Ajuntament de Barcelona i diputat al Parlament, qui ha qüestionat la decisió en el seu compte d’X, i ha recordat que el consistori de la capital catalana ja va rebutjar atorgar la medalla d’or al Mèrit Cultural de la ciutat a l’actriu catalana.
«No se li va atorgar la medalla d’or de l’Ajuntament de Barcelona perquè [Jaume] Collboni va perdre la votació. Ara [Salvador] Illa l’hi dona a dit. Un govern en minoria que imposa medalles a la majoria», ha afirmat Rius.
No se li va atorgar la medalla d’or a l’@bcn_ajuntament perquè Collboni va perdre la votació. Ara Illa li dona a dit. Un govern en minoria que imposa medalles a la majoria.
— Josep Rius (@josep_rius) April 22, 2025
Loles León, Creu de Sant Jordi després del fracàs de la Medalla d’Or de Barcelona https://t.co/Saio0RMzcf
Creada el 1981
Les paraules de Rius fan referència a l’intent de Jaume Collboni a l’assumior l’alcaldia de Barcelona de distingir la trajectòria de la veterana actriu, però la proposta no va prosperar davant l’aliança dels partits sobiranistes i del PP i Vox per impedir la concessió de la medalla d’or al mèrit cultural.
En aquesta ocasió, el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha pogut tirar endavant la iniciativa sense necessitat de sotmetre-la a votació.
La Creu de Sant Jordi és un reconeixement creat el 1981 pel llavors president de la Generalitat, Jordi Pujol, per distingir la trajectòria de professionals en camps tan diversos com la cultura, la ciència, la política i l’esport.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE