Negociacions
Junts apressa el PSOE a complir els pactes pendents i fixa el mes de maig com a data límit

Junts situa maig com el mes clau perquè el Govern compleixi els pactes pendents. Així ho ha explicitat el secretari general del partit, Jordi Turull, en una entrevista a La1. Turull ha assegurat que les negociacions amb el PSOE estan actualment en una situació de «pròrroga», després que el mediador internacional així ho reclamés el mes de febrer, cosa que va facilitar la firma del pacte per a la delegació de competències en immigració a Catalunya. Turull, però, ha recordat que queden encara altres carpetes obertes, com la qüestió de l’ oficialitat del català a la Unió Europea o l’ aplicació de l’amnistia.
Malgrat que l’exoneració dels líders del procés està ara en mans dels tribunals, Junts considera que el PSOE podria fer més perquè els jutges executin la llei aprovada pel Congrés dels Diputats. I també que el president del Govern, Pedro Sánchez, podria donar al seu líder, Carles Puigdemont, cosa que han batejat com l’«amnistia política», i que es podria concretar en una reunió entre els dos dirigents. A més, els postconvergents reclamen a Sánchez que s’impliqui en les negociacions amb els socis europeus perquè acceptin l’entrada del català en la llista de llengües oficials, ja que es necessita la unanimitat dels 27 per fer-ho.
Turull també ha recordat que la llei de competències migratòries haurà de ser tramitada al Congrés, tot i que ha reconegut que, abans, Junts s’ha de fer servir per aconseguir prou suport a la Cambra. De moment, Podem ja ha dit que no la recolzaria
Notícies relacionadesAmb tot, el número dos dels postconvergents ha assegurat que la valoració que fan de l’estat de compliment dels pactes amb el PSOE «és crítica» i s’ha mostrat «escèptic» que això pugui revertir-se. Turull ha lamentat que, un any i mig després de la investidura de Sánchez, la formació continuï sense tenir no tenen «confiança» amb els socialistes, però ha descartat tornar a demanar que el president del Govern se sotmeti a una qüestió de confiança. També ha rebutjat donar suport a una moció de censura del PP, que ha qualificat de «mamarrachada».
Finalment, el secretari general de Junts ha descartat negociar amb el PSOE els Pressupostos Generals de l’Estat, els d’aquest any i els del vinent, si no hi ha un canvi radical en l’estat de les execucions dels comptes anteriors. Junts ha criticat que no s’arribi ni al 50% de compliment i ha assegurat que no participessin en alguna cosa «que acaba sent una estafa».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"