Periodistes de tribunals reivindiquen el dret a poder informar

Un total de 55 periodistes especialitzats en informació de tribunals han fet saber a la presidenta del Consell General del Poder Judicial, Isabel Perelló; el Tribunal Superior de Justícia de Madrid, i la degana dels Jutjats d’Instrucció de la capital la situació en què s’ha col·locat quatre periodistes dels diaris El País, El Mundo i 20 minutos, als quals la jutge Adelaida Nieves Medrano ha imputat pel contingut de les seves notícies sobre un dels informes de la Guàrdia Civil que obren en la causa oberta al Suprem contra el fiscal general de l’Estat.
La jutge d’Instrucció número 20 de Madrid els imputa un presumpte delicte de revelació de secrets i els ha citat a tots quatre en qualitat d’investigats el pròxim 19 de juny després d’obrir una causa arran d’una queixa de la fiscal en cap provincial de Madrid, Pilar Rodríguez, investigada al Suprem.
Aquesta queixa va ser presentada inicialment davant l’instructor de la causa a l’alt tribunal, el magistrat del Tribunal Suprem Ángel Hurtado, per haver-se publicat per diferents mitjans de comunicació el contingut de l’informe que la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil havia elaborat sobre el contingut del telèfon mòbil de Rodríguez. Aquest informe atribuïa un "paper determinant" al fiscal general en la presumpta filtració de dades reservades de la parella de la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán