Periodistes de tribunals reivindiquen el dret a poder informar

Un total de 55 periodistes especialitzats en informació de tribunals han fet saber a la presidenta del Consell General del Poder Judicial, Isabel Perelló; el Tribunal Superior de Justícia de Madrid, i la degana dels Jutjats d’Instrucció de la capital la situació en què s’ha col·locat quatre periodistes dels diaris El País, El Mundo i 20 minutos, als quals la jutge Adelaida Nieves Medrano ha imputat pel contingut de les seves notícies sobre un dels informes de la Guàrdia Civil que obren en la causa oberta al Suprem contra el fiscal general de l’Estat.
La jutge d’Instrucció número 20 de Madrid els imputa un presumpte delicte de revelació de secrets i els ha citat a tots quatre en qualitat d’investigats el pròxim 19 de juny després d’obrir una causa arran d’una queixa de la fiscal en cap provincial de Madrid, Pilar Rodríguez, investigada al Suprem.
Aquesta queixa va ser presentada inicialment davant l’instructor de la causa a l’alt tribunal, el magistrat del Tribunal Suprem Ángel Hurtado, per haver-se publicat per diferents mitjans de comunicació el contingut de l’informe que la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil havia elaborat sobre el contingut del telèfon mòbil de Rodríguez. Aquest informe atribuïa un "paper determinant" al fiscal general en la presumpta filtració de dades reservades de la parella de la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- GAZA Sánchez demana a Eurovisió que no permeti la participació d'Israel al festival
- FLICK SE CITA AMB DECO I BOJAN La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- Bàrbara Munar: «Un 80% del control sobre l’envelliment depèn de l’estil de vida»
- Previsions econòmiques Brussel·les millora lleugerament les previsions de creixement per a Espanya malgrat les tensions comercials
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar