Puigdemont i Junqueras pacten espais de treball "compartits"
Els dirigents de Junts i ERC acorden iniciar "una nova etapa" que contribueixi a "recuperar la força i la iniciativa" de l’independentisme
Després d’anys d’una relació tortuosa basada en la desconfiança, els líders de Junts i ERC, Carles Puigdemont i Oriol Junqueras, van acordar ahir donar-se una nova oportunitat. O, almenys, intentar-ho. En una trobada a Waterloo (Bèlgica), que va durar més de dues hores, els presidents dels dos partits van pactar l’impuls de "nous espais de treball compartits" entre Junts i ERC i iniciar "una nova etapa que contribueixi a recuperar la força i la iniciativa del moviment independentista".
Així ho van explicar en un comunicat conjunt en què les dues formacions defineixen com a "necessària" i "imprescindible" la seva relació pels "objectius compartits" que sempre han tingut. Tot i això, no amaguen que han tingut i tenen "diferències".
Abans de començar la trobada, Junqueras va donar a entendre que acudia a Waterloo en to de pau. Des de la porta de la Casa de la República, on resideix l’expresident, va explicar que la seva voluntat és "tenir una relació fluida i educada amb tothom". "Hem vingut aquí perquè la nova direcció d’ERC té la voluntat de tenir les millors relacions possibles amb el conjunt dels agents socials, econòmics i polítics", va dir.
Després de la reunió també es va pronunciar Puigdemont, que, malgrat reconèixer les "discrepàncies" existents entre les dues formacions, va apostar per mirar de recosir la relació amb els republicans. "Soc conscient que per redreçar la situació del país en general i del moviment independentista en particular fa falta molta feina i esforços per part de tothom. Una part d’aquesta feina i esforços correspon a les respectives organitzacions, que ho hem d’assumir", va afirmar en un missatge a les xarxes.
La relació entre Puigdemont i Junqueras sempre ha sigut complicada. Ho va ser mentre van compartir Govern entre el gener del 2016 i l’octubre del 2017, però encara es va deteriorar més després de la declaració d’independència i la suspensió de l’autonomia catalana. A més, que Puigdemont acabés residint a Bèlgica i Junqueras passés gairebé quatre anys a la presó, tampoc va ajudar a reconduir les coses.
Acostar posicions
Notícies relacionadesEls dos dirigents van conversar acompanyats dels seus respectius secretaris generals, Jordi Turull (Junts) i Elisenda Alamany (ERC). Ara mateix, l’escenari polític ofereix alguna possibilitat per acostar posicions. Tant l’un com l’altre estan fora de la Generalitat després de ser derrotats pel PSC en les últimes eleccions. Això els fa tenir interessos compartits en l’oposició. A més, les dues formacions participen de la negativa a aprovar els pressupostos de la Generalitat i de l’Estat. Això els dona marge per exhibir posicions compartides.
Per simbolitzar aquest inici de nova etapa, els dos dirigents van marxar amb cotxe, amb Puigdemont al volant i Junqueras de copilot. La matrícula del vehicle era "1-O-2017", en record del referèndum d’aquell any. A Bèlgica, a diferència d’Espanya, es poden personalitzar les matrícules.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Estudi activat Detectat un cas de tuberculosi entre els treballadors de les obres del Camp Nou
- Condemna per corrupció Laura Borràs considera una «tortura» que el Govern encara no hagi resolt la seva petició d’indult
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- En una anàlisi de sang El primer test per predir l’Alzheimer: Catalunya desenvolupa un biomarcador que anticipa quins pacients amb deteriorament cognitiu lleu tindran la malaltia
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
