Anticorrupció demana que s’empresoni Zaplana per evitar que fugi

El fiscal Anticorrupció del cas Erial, Pablo Ponce, ha sol·licitat que l’expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana ingressi a presó per evitar que s’escapi com José María Tabares, condemnat en el cas Ivex. Ponce va explicar davant el tribunal: "Es tracta de delictes greus, de corrupció política, comesos en l’exercici de la seva condició pública. El risc de fuga augmenta per l’accés a mitjans econòmics i per disposar d’un patrimoni a l’estranger".
Tot seguit el fiscal Anticorrupció va recordar que José María Tabares, subordinat de Zaplana quan va accedir a la Generalitat "es va escapar al Japó, país amb el qual no hi ha conveni d’extradició, i estava a les ordres de Zaplana".
L’advocat de Zaplana, Daniel Campos, va assenyalar al tribunal: "El meu client continua sent innocent i està emparat amb la presumpció d’innocència fins que la sentència sigui ferma". I va al·legar també que "ja no ocupa cap càrrec públic". "En una decisió de presó provisional –va argumentar–ha de prevaler la proporcionalitat i l’excepcionalitat, perquè l’alarma social el Constitucional ja va dir que no era un fi legítim".
Notícies relacionadesEl lletrat defensor va reconèixer que Zaplana "ha sigut condemnat per delictes de certa gravetat, tot i que la sentència no és ferma". I des que va ser detingut i posteriorment posat en llibertat després de passar nou mesos a la presó "no s’ha escapat enlloc". L’advocat de l’exministre també va presentar un informe forense que adverteix de l’estat de salut de l’exministre.
La Fiscalia Anticorrupció va sol·licitar el 18 d’octubre l’ingrés a presó de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana, després de la seva condemna a 10 anys i cinc mesos de presó pel cas Erial. Tot i que la secció quarta de l’Audiència de València va assenyalar la vista breu amb la defensa i la Fiscalia Anticorrupció per a ahir, més de dues setmanes després de la petició.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»