Congrés
Verónica Martínez relleva Errejón com a portaveu de Sumar
La diputada gallega Verónica Martínez Barbero, directora general de Treball en l’anterior legislatura i mà dreta de Yolanda Díaz, serà la nova portaveu en el Congrés de Sumar després de la dimissió d’Íñigo Errejón, que va renunciar a tots els seus càrrecs polítics, entre acusacions de violència sexual.
Aquesta formació política va confirmar que Martínez –que va ser cap de llista de Sumar per a la província de Pontevedra en les passades eleccions– va ser elegida en la reunió telemàtica que va començar dimarts i es va estendre fins ahir. La seva candidatura s’imposa a l’altra opció que s’havia estudiat: Aina Vidal, actual portaveu dels comuns. El consens inicial, més enllà del nom triat, era que havia de ser una dona.
En la reunió del grup parlamentari que va confirmar la nova portaveu va participar tota la direcció del grup en el Congrés, del qual també formen part altres partits com IU, Compromís, els comuns, Més Madrid, la Chunta Aragonesista i Més per Mallorca. Arribar a un consens entre totes les sensibilitats era essencial.
Notícies relacionadesEn realitat, tant el nom de Martínez com el de Vidal es van estudiar al seu dia per substituir Marta Lois, que se’n va anar com a candidata a les eleccions gallegues. Però l’elegit final va ser Errejón.
Des de l’esclat del cas que va provocar la dimissió de qui també va ser fundador de Podem, les formacions estaven d’acord que la nova portaveu havia de ser una dona.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
