El Parlament pacta amb la plantilla eliminar les primes de jubilació
La hasta ahora presidenta de Junts, Laura Borràs, en el congreso de Junts /
La mesa i el consell de personal del Parlament han arribat a un acord que dona per conclosa la disputa judicial entre tots dos que es va iniciar amb l’eliminació de les llicències per edat el 2022 per part de la llavors presidenta de la Cambra, Laura Borràs. Es tractava d’una mena de prejubilació que permetia als funcionaris cobrar durant els cinc anys previs a jubilar-se sense treballar i que suposava un cost d’1,7 milions anuals. El desembre del 2021, l’òrgan rector va arribar a un acord amb el personal per reduir-la a tres anys, però l’any 2022 Borràs va decidir eliminar-les sense negociar. Això va portar diversos treballadors a judicialitzar el cas al·legant una suspensió de l’acord del 2021 que vulnerava "els seus drets".
La destral de guerra va quedar enterrada ahir, però sense que això suposi recuperar aquestes llicències. Les negociacions, que evitaran que el cas arribi als tribunals, han cristal·litzat en un acord pel qual el consell cedeix a suprimir les primes de jubilació que percebien els treballadors, a canvi que el Parlament reactivi el pla de pensions (900 euros per any treballat) i els complements de productivitat (que poden representar fins a un 70% de la mensualitat). Aquests dos assumptes van quedar congelats el 2013, després de les retallades per la crisi.
Fonts de la mesa al·leguen que aquest triple acord amb el consell suposarà un estalvi de 8,1 milions d’euros, ja que, segons els seus càlculs, si un tribunal donés la raó a la plantilla en la causa judicialitzada, el cost de les jubilacions amb les condicions anteriors s’elevaria fins a 17 milions. És a dir, el pacte implica una reducció pràcticament a la meitat de la despesa en jubilacions prevista. Aquestes xifres, però, no tenen en compte la quantitat de diners que haurà de destinar la institució amb la reactivació del pla de pensions i els complements de productivitat, que feia més d’una dècada que estaven paralitzats i que suposen beneficis per als que entrin nous en plantilla.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
