El Parlament pacta amb la plantilla eliminar les primes de jubilació

La hasta ahora presidenta de Junts, Laura Borràs, en el congreso de Junts /
La mesa i el consell de personal del Parlament han arribat a un acord que dona per conclosa la disputa judicial entre tots dos que es va iniciar amb l’eliminació de les llicències per edat el 2022 per part de la llavors presidenta de la Cambra, Laura Borràs. Es tractava d’una mena de prejubilació que permetia als funcionaris cobrar durant els cinc anys previs a jubilar-se sense treballar i que suposava un cost d’1,7 milions anuals. El desembre del 2021, l’òrgan rector va arribar a un acord amb el personal per reduir-la a tres anys, però l’any 2022 Borràs va decidir eliminar-les sense negociar. Això va portar diversos treballadors a judicialitzar el cas al·legant una suspensió de l’acord del 2021 que vulnerava "els seus drets".
La destral de guerra va quedar enterrada ahir, però sense que això suposi recuperar aquestes llicències. Les negociacions, que evitaran que el cas arribi als tribunals, han cristal·litzat en un acord pel qual el consell cedeix a suprimir les primes de jubilació que percebien els treballadors, a canvi que el Parlament reactivi el pla de pensions (900 euros per any treballat) i els complements de productivitat (que poden representar fins a un 70% de la mensualitat). Aquests dos assumptes van quedar congelats el 2013, després de les retallades per la crisi.
Fonts de la mesa al·leguen que aquest triple acord amb el consell suposarà un estalvi de 8,1 milions d’euros, ja que, segons els seus càlculs, si un tribunal donés la raó a la plantilla en la causa judicialitzada, el cost de les jubilacions amb les condicions anteriors s’elevaria fins a 17 milions. És a dir, el pacte implica una reducció pràcticament a la meitat de la despesa en jubilacions prevista. Aquestes xifres, però, no tenen en compte la quantitat de diners que haurà de destinar la institució amb la reactivació del pla de pensions i els complements de productivitat, que feia més d’una dècada que estaven paralitzats i que suposen beneficis per als que entrin nous en plantilla.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols