Crisi republicana
ERC encarrega una investigació interna més dels cartells contra els Maragall

La Comissió de Garanties d’ERC, un òrgan format per juristes que vetlla pel bon funcionament del partit, ha encarregat una "nova investigació" interna sobre l’origen dels cartells que es burlaven dels germans Maragall i que van sortir de dins de l’organització. Així ho ha comunicat internament aquest mateix òrgan.
El que fa aquesta comissió, en concret, és demanar un nou informe sobre els fets a l’autor del primer, que és el responsable de Compliment –Compliance– del partit, Xavier Mombiela. Mombiela va presentar davant la direcció d’ERC un primer document sobre el tema el 12 de juliol passat. En aquell informe se situava l’excap de Comunicació d’ERC Tolo Moya com a principal responsable dels cartells. També culpava, en un rol secundari, un militant de la comarca de l’Anoia i dos exestrategs del partit, Sergi Sabrià i Marc Colomer.
Notícies relacionadesAquesta investigació interna és motiu de fricció entre les dues faccions que es disputen el control del partit, els partidaris de Marta Rovira i els partidaris d’Oriol Junqueras. Junqueras acusa l’entorn de Rovira de ser el responsable de la mala praxi amb els cartells, mentre que el rovirisme retreu a Junqueras que miri de desvincular-se de l’assumpte quan era president d’ERC quan van passar els fets. Les dues faccions estan a matadegolla per aquest assumpte des del dia que va esclatar, a principis d’estiu.
¿Aquest moviment de la Comissió de Garanties suposa una impugnació del primer informe? Els partidaris de Junqueras afirmen que sense cap gènere de dubtes. El seu raonament és que s’ha hagut de demanar una nova investigació perquè la primera té llacunes. En canvi, els partidaris de Rovira sostenen que en absolut, que l’únic que fa la comissió és demanar més informació i guanyar temps fins que el partit celebri les primàries que té convocades per al 30 de novembre per elegir un nou líder.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat