ERC busca implicar el Parlament perquè el Govern colideri el Prat
Els republicans ultimen una resolució per forçar que la Generalitat sigui "determinant" en les decisions de l’aeroport

Mas urge a ERC y Junts a cooperar en la próxima batalla por el financiamiento en Madrid
Aquesta setmana se celebra el debat de política general al Parlament i ERC vol que les infraestructures tinguin una part del protagonisme. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, els republicans preparen una iniciativa perquè la Cambra catalana pressioni a favor de l’entrada de la Generalitat en la governança de l’aeroport de el Prat. La idea d’ERC és que el Parlament aprovi per àmplia majoria una proposta de resolució que insti el Govern de Salvador Illa (PSC) a treballar per a un "nou model de governança" en què la Generalitat sigui "determinant en la presa de decisions estratègiques" en aquest aeroport.
Ja fa anys que els republicans han situat l’entrada de la Generalitat en la gestió de el Prat com una de les seves prioritats en matèria d’infraestructures. ERC també va incloure aquest assumpte en el pacte d’investidura que va firmar amb el PSC a l’agost i ara vol que el Parlament li doni un nou aval per enfortir la demanda. La idea és anar acumulant pronunciaments per afegir pressió als socialistes perquè un dia sigui realitat.
L’esborrany de proposta de resolució a què ha pogut tenir accés EL PERIÓDICO ofereix alguns detalls de com augmentar el protagonisme català en la gestió aeroportuària. En primer lloc, planteja la creació d’un Nou Consell Rector Aeroportuari de Catalunya (CRAC) que substitueixi l’actual Comitè de Coordinació Aeroportuària (CCA) amb l’objectiu que la Generalitat sigui decisiva en la "definició, articulació i gestió del nou sistema aeroportuari català". Així mateix, també exigeix la creació en tres mesos d’una Autoritat Portuària de Catalunya que controli per a la Generalitat les competències aeroportuàries en matèria de consum, treball, medi ambient, planificació, urbanisme, accessibilitat, transports i promoció econòmica.
Nova estratègia d’Esquerra
Aquesta resolució forma part de la nova estratègia que ERC desenvoluparà al Parlament fruit que, per primera vegada en una dècada, encara el curs polític com a partit de l’oposició i no com a grup que dona suport al Govern. Així, els republicans es volen presentar com un partit de "sobiranies", és a dir, que no només posa el focus en la independència, sinó també a millorar el benestar ciutadà a través d’una Generalitat que guanyi competències.
En la mateixa proposta de resolució, ERC buscarà que el Parlament faci que el Govern es comprometi que el "nou impuls" del Prat garanteixi la protecció per "als ecosistemes naturals de la zona i la biodiversitat".
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 44,71% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Final d’una ocupació L’okupa de Badalona cedeix davant la pressió d’Albiol i els veïns després de renunciar a continuar demanant 3.000 euros
- 42,195 quilòmetres Salvador Illa completa amb èxit la Marató de Barcelona: aquest ha sigut el seu temps
- Sector econòmic en auge Aquests són els grups de restauració després de l’auge de noves obertures a Barcelona
- Lewandowski i Ferran fan esclatar la tempesta dels ‘nous’
- Lluís Llach: "El primer racisme de l'ésser humà és envers la seva mateixa raça, que és la dona"
- Reunió del Pacte Nacional per a la Justícia La Generalitat planteja donar una bonificació als jutges que escriguin en català
- Caos ferroviari Junts veu el pacte per desconvocar la vaga com el «certificat de defunció del traspàs» de Rodalies
- Primera fase Així serà la futura Fira a Montjuïc: inici d’obres el 2026 i arquitectes internacionals i locals
- A Barcelona Pla de xoc contra la multireincidència: judicis per robar un bolso o paquets de pernil