ERC admet la fractura interna però es recepta "esperança"
Vilalta demana en el seu discurs "confiança" als militants que senten "decepció i engany" amb alguns "episodis viscuts"
ERC es va enfrontar a la seva Diada més difícil en anys. Era la primera des que va perdre la Generalitat i des que va esclatar una crisi interna que dessagna el partit i registra conflictes gairebé diàriament. Malgrat aquesta situació tan complicada, els republicans van decidir que la millor manera d’afrontar-la era no variar ni un mil·límetre el guió de cada any per l’Onze de Setembre i va organitzar el seu tradicional dinar al centre de Barcelona. Al mal temps, bona cara.
La primera prova que el partit té dificultats va ser el cartell de l’acte. No hi van intervenir ni el president de la formació, perquè no en té des que va dimitir Oriol Junqueras, ni la secretària general, Marta Rovira, que no es trobava a Catalunya. El pes va recaure sobre la secretària general adjunta, Marta Vilalta, que es va convertir en el principal rostre visible de l’organització fins que el 30 de novembre se celebrin primàries i hi hagi un nou líder.
Notícies relacionadesNo se li pot retreure a Vilalta que obviés el tema. Va dedicar una part del seu discurs a parlar del "moment complicat" que viu l’organització. Ho va fer sense embuts. Va admetre que l’organització té militants que senten "decepció, ràbia i desengany" per qüestions com la dels polèmics cartells contra els germans Maragall. "Són episodis que no hauríem volgut viure", va admetre.
Vilalta no va prometre solucions màgiques, probablement perquè ningú en té. Per això va apel·lar a la llarga trajectòria del partit, amb 93 anys d’història, per mostrar-se convençuda que acabaran remuntant. La secretària general adjunta va considerar que amb dosis de "confiança" i "esperança", la formació tornarà a aixecar el vol. "Amb compromís i humilitat ens tornarem a aixecar i recuperarem la confiança de la ciutadania".
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Soprano imparable Sara Blanch inaugura un any ple de desafiaments lírics
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Barcelona, protagonista Casa Gispert, la botiga centenària que exporta fruita seca a Europa
- TELEVISIÓ I MAS Davant el dubte, sempre Serrat
- BÀSQUET | LLIGA ENDESA Pascual obra el miracle a Madrid
- Futbol El Girona estrena l’any amb victòria i sortint del descens
- EL PARTIT DEL BERNABÉU Gonzalo es disfressa de Mbappé i guia el Madrid amb tres gols
