El jutge imputa el secretari de Transports pel cas Koldo
Aquesta condició també s’aplica a alts càrrecs de Ports i Adif i servirà perquè l’Audiència Nacional retingui la investigació

La Fiscalia Anticorrupció atribueix la condició d’"investigats" als alts càrrecs del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible (MITMA), després de sol·licitar-ne la imputació al jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno a finals de maig, pràcticament quan la Fiscalia Europea va reclamar per a si mateixa la instrucció del cas Koldo. Així consta en l’escrit en què demana al titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 que elevi el conflicte al Tribunal Suprem perquè sigui ell qui dirimeixi quin organisme ha d’investigar el cas de corrupció.
El 31 de maig es va saber que Anticorrupció havia sol·licitat al jutge Ismael Moreno, instructor del cas a l’Audiència Nacional, que cridés a declarar com a investigats el subsecretari general de Transports i Mobilitat Sostenible, Jesús Manuel Gómez García, i el director general de Gestió de Persones d’Adif, Michaux Miranda Paniagua.
La Fiscalia Especial assenyala que és "una trama que ha compromès el funcionament normal de l’Administració espanyola". En aquest punt afegeix que aquesta afirmació obeeix al fet que "actualment" tenen "la condició d’investigats un assessor de qui va ser ministre responsable del MITMA, el subsecretari d’aquest ministeri i diversos responsables de Ports de l’Estat i d’Adif, a més de dos membres de la Guàrdia Civil". El primer dels citats és el principal imputat en el cas: Koldo García Izaguirre, exassessor de l’exministre José Luis Ábalos, i la resta de les persones per a qui Anticorrupció va sol·licitar imputació el 29 de maig.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"