El Suprem justifica el veto a Delgado per l’activitat de Garzón

A principis de maig el Tribunal Suprem va tombar el nomenament de Dolores Delgado com a fiscal de Sala de Drets Humans i Memòria Democràtica, cosa que va suposar un nou qüestionament a la política de nomenaments d’Álvaro García Ortiz. L’assumpte no ha pogut ser analitzat de nou pel Consell Fiscal, en espera que es notifiquessin les tres sentències completes de l’alt tribunal sobre aquesta qüestió. Per la seva banda, el fiscal general de l’Estat ha mostrat públicament el seu interès que Delgado pugui aspirar de nou i reprendre la seva feina al considerar-la la més adequada per al lloc.
Però ahir es va conèixer la primera de les sentències, i en aquesta el Suprem apunta a una raó objectiva que impediria Delgado superar el nou tràmit. Es tracta de l’"activitat mercantil" desenvolupada pel seu marit –l’advocat Baltasar Garzón– al seu despatx Ilocad, que segons el parer de l’alt tribunal fa que l’exministra de Justícia incorri en una de les causes de prohibició per exercir de fiscal en un àmbit concret contemplades al mateix Estatut Orgànic de la Fiscalia.
En l’article 58 de l’estatut es diu que els fiscals no poden exercir "en les fiscalies que comprenguin dins de la seva circumscripció territorial una població en la qual el seu cònjuge o persona a qui es trobi lligat de forma estable per anàloga relació d’afectivitat exerceixi una activitat industrial o mercantil que obstaculitzi l’imparcial acompliment de la seva funció".
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Continuen les complicacions Un incendi a la catenària de l’estació de Calafell interromp la circulació entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova
- Famosos ¡Ja és oficial! Lamine Yamal confirma la seva relació amb Nicki Nicole amb aquesta foto