Portugal va bloquejar els comptes d’Aldama en plena investigació
El comissionista va trobar obstacles per amagar al banc el que va obtenir en el ‘pelotazo’

La Caixa Geral de Depósitos, entitat pública portuguesa amb la qual operava el comissionista de l’anomenada trama Koldo d’obtenció de contractes de compra de mascaretes durant la pandèmia de covid, Víctor de Aldama, va bloquejar els seus comptes per ordre de les autoritats públiques del país veí a finals de l’any passat.
Amb aquesta ordre, emesa en plena investigació secreta de la causa, s’intentava impedir que l’empresari i president del Zamora C.F. aconseguís treure fora del país els beneficis obtinguts del pelotazo en plena pandèmia amb diverses administracions socialistes a través de qui va ser assessor en el Ministeri de Transports, Koldo García.
Notícies relacionadesAixí consta en el sumari sobre el cas que instrueix el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno, que dona compte de l’existència de comptes bancaris en territori lusità a nom d’Aldama. L’1 d’octubre, De Aldama va conversar amb personal de l’entitat financera perquè no podia accedir als seus diners a través de la banca online.
L’empresari va donar el nom del seu gestor i va avisar que la sucursal en què disposava dels dipòsits es trobava a Lisboa, tot i que en desconeixia l’adreça exacta. Dues setmanes més tard, des del banc el van avisar que no podia operar amb els seus comptes "a causa d’una ordre de les autoritats portugueses", que li notificarien els seus motius.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- BOE Nous llocs de funcionaris a l’Administració: l’Estat n’incorpora 551 a Catalunya
- Cas Koldo Feijóo, després de l’«estupor» que Ábalos continuï de diputat: «Seguim sorpresos que no hi hagi ningú que retiri la confiança d’una vegada al Govern»
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma