Presumpte delicte electoral
Anticorrupció porta Aguirre com a testimoni al judici de Púnica
La fiscalia vol que l’expresidenta madrilenya declari sobre la caixa b del PP en el judici per les eleccions autonòmiques del 2011
L’expresidenta de la Comunitat de Madrid Esperanza Aguirre no s’ha assegut finalment al banc dels acusats pel cas Púnica, si bé la Fiscalia Anticorrupció vol que expliqui, en qualitat de testimoni, què sabia de la caixa b en el PP de Madrid durant el judici que se celebrarà per presumpte delicte electoral en els comicis autonòmics de l’any 2011.
En una dècada, Aguirre ha transitat per diversos rols polítics, des de la presidència fins a la dimissió, passant per la seva imputació i posterior desimputació, per ara trobar-se en la posició de testimoni.
Notícies relacionadesEl 3 d’abril el jutge de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón va obrir judici per aquest assumpte contra Francisco Granados, que va ser secretari general del partit a Madrid , i el seu gerent, Beltrán Gutiérrez. Amb la seva decisió, el magistrat rebutjava declarar partícips a títol lucratiu el PP i els 72 diputats autonòmics que van resultar electes en les eleccions autonòmiques esmentades. Tampoc va acceptar portar al banc dels acusats per aquesta peça del cas Púnica l’expresident de la Comunitat de Madrid Ignacio González.
L’acusació popular exercida per l’Asociación de Abogados Demócratas por Europa entenia que els candidats del PP es van veure beneficiats de l’excés de despesa electoral i de la seva ocultació, però el jutge no comparteix aquest criteri, i la mateixa conclusió va adoptar respecte a la petició de la fiscalia de citar en qualitat de partícips a títol lucratiu els expresidents madrilenys Esperanza Aguirre i Ignacio González.
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- Veïns de la ‘nova Diagonal’ denuncien pífies a les voreres
- La web de Russia Today va fomentar la violència i la polarització en moments crítics per a Catalunya i Espanya
- L’ús de ‘bots’ va propulsar la cobertura de la propaganda russa sobre l’1-O
- El congrés del joc obre l’any firal i omple hotels a BCN
- La crisi de l'habitatge La Cerdanya esclata contra la pressió immobiliària més agressiva
- Legislatura catalana ERC evita aclarir si negociarà suplements de crèdit amb el Govern després de la negativa dels Pressupostos
- Denúncia contra Errejón El dur interrogatori del jutge Carretero a Elisa Mouliaá: «Diu que es va treure el membre viril. ¿Sap vostè per què?"
- Global Traffic Scorecard 2024 Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any
- tribunals Laporta es desmarca davant el jutge de l’acusació d’estafa i afirma que l’han implicat per «la seva notorietat»