Reelecció
Sánchez promet el seu càrrec davant el Rei i activa la formació de govern
La fórmula que ha triat el president del Govern és la de la promesa, igual que en les dues anteriors ocasions
Pedro Sánchez ja ha promès el seu càrrec com a president del Govern davant el Rei després de ser investit ahir per una majoria de 179 vots al Congrés. Després que s’oficialitzés el seu nomenament en el BOE, el cap de l’Executiu ha completat a les 10.00 hores d’aquest matí l’últim pas del procés institucional a partir del qual accelerarà la formació del nou Govern.
La fórmula que ha triat el president del Govern és la de la promesa, igual que en les dues anteriors ocasions. Sánchez s’ha compromès així, davant un exemplar de la Constitució, a «complir les obligacions del càrrec, amb lleialtat al Rei, així com guardar i fer guardar la Constitució com a norma fonamental de l’Estat, així com mantenir el secret de les deliberacions del Consell de Ministres». La ministra de Justícia en funcions, Pilar Llop, ha actuat en l’acte com a notària gran del Regne, en una cerimònia a la qual també han acudit les més altes autoritats de l’Estat, com els presidents del Congrés i Senat, a més del Tribunal Suprem o el CGPJ.
Amb l’arribada de Felip VI a la Direcció de l’Estat, la Casa Reial va canviar el protocol i va permetre que els alts càrrecs prometin davant el Rei sense símbols religiosos. Va ser el mateix Sánchez el primer a estrenar aquest nou protocol el 2018.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre com afrontar el fenomen Lamine Yamal: «Parlo molt amb ell i sempre l’ajudaré i li mostraré el meu suport»
- Comunitat Valenciana Mazón suspèn la remodelació del Govern valencià en plena incertesa per la seva continuïtat com a president
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
