Debat d’investidura
El PNB tanca la porta definitiva: «Si el plantejament és Feijóo o amnistia, amnistia»
Aitor Esteban deixa clar que si en l’equació hi entren el PNB i Junts, Feijóo n’ha de «descomptar» automàticament els 33 de Vox. Diu amb total claredat que avui i divendres el vot serà ‘no’
El portaveu del PNB, Aitor Esteban, va voler tancar la porta des del primer moment. El seu discurs a la tribuna aquest dimecres es mirava amb lupa des del grup popular i més encara després de les picades d’ullet esforçades d’Alberto Núñez Feijóo. Però va ser contundent: «Els vots del PNB estan molt pensats i assajats i seran ‘no’», va dir al final de la seva intervenció, en la qual va combinar l’eusquera i el castellà.
El portaveu dels nacionalistes bascos es va justificar des del primer moment: «Vam ser transparents l’endemà de les eleccions. He sentit dir que l’hem tractat amb menyspreu. Jo crec que ho hem fet amb respecte i honradesa. No fent-li perdre el temps amb especulacions. Amb educació, anant a les reunions i atenent les trucades», va explicar Esteban.
I va anar directament a desarmar l’argument de Feijóo per conquistar els vots del PNB i també de Junts, que ahir va desenvolupar amb un discurs molt mesurat: «El PP no pot pretendre fer creure que Vox no és en l’equació de la investidura. Perquè són imprescindibles per aconseguir la presidència i després continuaran sent necessaris per a lleis i pressupostos. Si és amb nosaltres i Junts, n’ha de descomptar els 33 de Vox».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Otitis del nedador: què és, com prevenir-la i com tractar un dels pitjors dolors de l'estiu
- Amenaça sanitària Virus Nipah: tot el que sabem de la nova epidèmia a l’Índia
- Tribunals Ancelotti, condemnat a un any de presó per frau a Hisenda
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tribunals El jutge de Barcelona inadmet la querella d’Artur Mas per l’operació Catalunya per falta de competència