Tribunals
El TSJ de Madrid ordena investigar la denúncia per agressió sexual contra un diputat autonòmic del PSOE
Rebutja la inhibició plantejada per la jutge Freire perquè no s’ha fet «gens ni mica d’investigació» abans de remetre l’assumpte a l’òrgan competent per a aforats

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha ordenat a la jutge Rosa María Freire la realització de les «indagacions imprescindibles» en relació amb una denúncia per presumpte delicte d’agressió sexual presentada contra el diputat socialista a l’Assemblea de Madrid Javier Guardiola per part d’una jove que treballa a la seu del partit a Ferraz. La Sala, competent per investigar aforats autonòmics, critica que la titular del Jutjat d’instrucció número 32 mirés de remetre-li l’assumpte sense haver fet prèviament «gens ni mica d’investigació» dels fets denunciats.
Segons han confirmat fonts jurídiques a EL PERIÓDICO DE ESPAÑA, del Grup Prensa Ibérica, la interlocutòria obliga la citació de la denunciant perquè ratifiqui la seva denúncia i altres diligències, encara pendents de fer-se, després d’això, la magistrada valorarà si l’assumpte té prou entitat per ser remès de nou al tribunal superior, l’únic que pot citar el diputat donat el seu aforament.
La denúncia, avançada per ABC, va ser presentada el 21 d’abril d’aquest any i descriu una relació sexual amb el diputat en un moment en què la dona es trobava sota els efectes de la ingesta de diversos ansiolítics. El polític l’hauria portat fins a casa seva després de passar per l’hospital i allà es van produir els fets, dels quals la jove recorda només determinats moments. Va decidir denunciar després de patir episodis d’angoixa després de la trobada i consultar amb una experta en violència de gènere, que li va explicar que l’esdevingut encaixava en una agressió sexual, segons el diari.
Atestat de la Policia Nacional
La interlocutòria que firmen els magistrats Celso Rodríguez, José Manuel Suárez Robledano i David Suárez, al que ha tingut accés aquest diari, té data del 5 de setembre passat, i en aquesta s’assenyala que l’exposició raonada remesa per la titular del jutjat en què va recaure la denúncia per repartiment es limita «a recollir les afirmacions abocades per la denunciant» de les quals va tenir coneixement per remissió d’atestat incoat davant la Policia Nacional. Afegeix que la interlocutòria tampoc recull «una motivació suficient de per què considera mínimament viable la denúncia formulada».
En conseqüència, «i tret que fos necessaria la realització de les imprescindibles indagacions» pel jutjat d’instrucció per determinar si els fets tenen, indiciàriament, naturalesa penal, el TSJ reclama a la jutge que després de la pràctica de la prova «que s’estimi mínimament necessària» formuli una nova exposició raonada en què determini «l’existència d’indicis racionals mínims» de la comissió dels fets.
Des de la direcció del PSOE s’assenyala a aquest diari que per ara només existeix la denúncia i caldrà veure si el procés continua endavant i els indicis arriben fins al TSJ. La seva norma és que el partit pren la decisió d’apartar algú quan s’obre judici oral per un delicte, però reconeixen que «si es veu alguna cosa no ètica», amb algun indici més enllà de la mateixa denúncia, la decisió es pot fer abans: «Ja ho veurem», apunten.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- Justificacions L’Opus Dei respon a les denúncies d’abusos de la docusèrie de Mònica Terribas a Max ‘El minuto heroico’
- TENSIÓ EN EL DERBI Espanyol i Barça s’enfronten per un polèmic gest de Mapi
- Judici del cas rubiales Tomé assumeix la responsabilitat de no convocar Jenni Hermoso
- Bancs i canvi climàtic Ecologia per a imbècils
- Després dels premis Goya El cine en flames
- La lluita per les competències Els Mossos vigilaran en àrees fins ara restringides en ports i aeroports