Negociacions arran del 23J
El Govern assegura que està fent tot el possible perquè el català sigui oficial a la UE

A 24 hores que la proposta d’oficialitat del català a la UE arribi definitivament a la taula del Consell de la UE, on necessita unanimitat per ser aprovada, s’intensifiquen les converses –tant per part del Govern central com de la Generalitat– per mirar de convèncer-ne els 26 països restants, alguns dels quals hi han expressat ja les seves reticències. Segons ha explicat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, l’Executiu central està fent «tots els esforços i gestions a tots els nivells» perquè s’aprovi la proposta i, tot i que ha reconegut que se’n podria retardar l’entrada en vigor definitiva, ha dit que treballen perquè sigui «una realitat com més aviat millor».
En declaracions des de Barcelona, on ha visitat l’exposició ‘Nosaltres, les europees’ a l’Arxiu de la Corona d’Aragó, Bolaños ha assegurat que el fet que el català, el gallec i l’eusquera siguin oficials a la UE és una mostra de «la riquesa del país» i un «motiu d’orgull» per a l’Executiu. El Govern central ja va oferir pagar el cost de les traduccions en una reunió preparatòria de divendres, però alguns països continuen veient obstacles en la proposta, com per exemple l’augment de burocràcia o el fet que s’obri la porta a l’entrada de més llengües del continent.
Des del Govern de la Generalitat, tal com va avançar la consellera Meritxell Serret en una entrevista a EL PERIÓDICO, demanen que no es rebaixi la demanda i consideren una «anomalia democràtica» que el català encara no sigui oficial a les institucions europees. Els dos executius van pactar traslladar aquesta demanda a la UE a la taula de diàleg de juliol del 2022. No obstant, la petició oficial no va arribar fins al pacte per a la Mesa del Congrés entre el PSOE i Junts.
Tot això, enmig de les negociacions per a la investidura de Pedro Sánchez. Bolaños ha evitat aclarir si aprofitarà la visita a la capital catalana per reunir-se amb representants d’ERC o de Junts i s’ha limitat a dir que les converses han de ser discretes, i que ja s’explicaran els acords quan arribin.
- La caixa de ressonància ¿Què va voler dir Sabina amb la seva frase de comiat?
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: «¡I ara diran que TV3 blanqueja els Pujol!»
- Moneda Sorpresa amb els bitllets de 500 euros: això els ha passat
- FUTBOL Alfonso, exjugador del Barça: «Obligaria Guardiola i les noies de la selecció femenina a besar la bandera espanyola»
- Per la nova llei Multa de 500 euros per deixar el gos uns minuts lligat a la porta de la farmàcia
- Última hora Incendi a dues discoteques de Múrcia, en directe: últimes notícies sobre l’incident a la sala d’oci
- Seqüeles del coronavirus Covid persistent: metges i pacients tornen a demanar un registre d’afectats
- CLÀUSULA DE 1.000 MILIONS Lamine Yamal i el seu nou contracte fins al 2026
- Educació ‘Macrooposicions’ a l’escola catalana: Un de cada tres aspirants suspèn
- Canvis en la normativa La jornada a temps parcial equival a un dia cotitzat: ¿què implica per a la teva pensió?